پارك هاي علوم و فناوري انرژي ‌هاي تجديد پذير با همكاري مشترك وزارت نيرو و سازمان آموزشي،علمي و فرهنگي ملل متحد ( يونسكو ) در كشور راه اندازي مي شود.

 پارك هاي انرژي تجديد پذير در كشور ايجاد مي شود

به گزارش قدس آنلاین،استركيش لاروش مدير دفترمنطقه اي يونسكو در ايران در گفت و گو با ايرنا گفت: يونسكو در زمينه هاي مختلفي با ايران همكاري دارد، در رابطه با مسايل محيط زيستي تفاهم نامه مشتركي با وزارت نيرو در خصوص ايجاد موسسه منطقه اي آموزش آب امضا شده است و پيرو آن مذاكرات براي ايجاد پارك هاي علوم و فناوري انرژي هاي تجديد پذير در جريان است.

وي ضمن بيان برنامه هاي پارك‌ انرژي‌هاي تجديد پذير كه بر انرژي خورشيدي و بادي متمركز خواهند بود، افزود: ايجاد اين پارك در مراحل اوليه قرار دارد و اكنون وزارت نيرو در حال مكان يابي موقعيت‌هاي مناسب است.
لاروش اظهار كرد: اولين مكان منطقه اي در طالقان در نظر گرفته شده است، البته ممكن است مكان ‌هاي ديگري هم براي ارزيابي و انتخاب بهترين گزينه و نهايي شدن تفاهم‌نامه مورد بازديد قرار گيرد.

*** همكاري يونسكو براي اجرايي شدن تعهد 2030 پاريس
مدير دفترمنطقه اي يونسكو در ايران گفت: ايران يكي از كشورهاي موسس يونسكو است و اين سازمان از سال هاي 1940 همواره همكاري نزديكي در زمينه هاي مختلف فرهنگ، آموزش، علوم و مسايل محيط زيستي طي چند دهه اخير داشته است.
وي با اشاره به توافق نامه پاريس در خصوص تغيير اقليم و آب و هوا افزود: يونسكو نقش مهمي در حمايت از دولت هاي عضو براي اجراي اهداف 2030 به ويژه در مبحث اقيانوس شناسي و تنوع زيستي دارد.
لاروش با اشاره به نقش بزرگ اقيانوس‌هاي جهان در تنظيم اقليم و اهميت حفظ تنوع زيستي براي مقابله با تغييرات اقليمي بيان كرد: ما سعي مي كنيم ديدگاه ها و رويكردهاي علمي نسبت به اين قضايا را ترسيم و به دولت ها كمك كنيم تا راه‌ حل‌هاي علمي و عملي براي رفع نگراني‌هاي زيست محيطي داشته باشند.
وي افزود: براي اين منظور جلسات كارشناسي مختلفي را با حضور صاحبنظران و اساتيد از كشورهاي مختلف دنيا برگزار مي كنيم تا با تبادل نظر و به اشتراك گذاشتن بهترين نمونه ها ، راهكاري هاي اساسي تبيين شود.
مدير دفترمنطقه اي يونسكو در ايران ضمن اظهار علاقه به حمايت از دولت ايران گفت: همكاري با ديگر كشورها نه تنها به اهداف علمي و محيط زيستي كمك مي كند بلكه باعث به وجود آمدن گفتمان و همكاري بين كشورهاي مختلف مي شود كه براي صلح و ثبات جهاني اهميت دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.