قدس آنلاین - لرستان: مجموع سرمایه‌گذاری مجتمع‌های در حال بهره‌برداری، ۳.۵ میلیارد دلار و در حال اجرا، ۱.۲ میلیارد دلار است.

مجموع سرمایه‌گذاری مجتمع‌های در حال بهره‌برداری، ۳.۵ میلیارد دلار است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،داود رضا ربانی در مراسم بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی لرستان گفت: هم اکنون پنج واحد پتروشیمی در کشور فعالیت دارند و پنج واحد دیگر در مراحل مختلف و اجرایی در دست احداث هستند.

وی اظهار کرد: دی ماه گذشته واحد مهاباد وارد سرویس شده و در حال افتتاح است؛ همچنین واحد پتروشیمی کردستان نیز در حال راه‌اندازی است.مدیرعامل پتروشیمی باختر بیان کرد: در مجموع 4.7 میلیارد دلار مجموع سرمایه‌گذاری مجتمع‌های در حال بهره‌برداری و در حال اجراست که تاکنون بیش از سه چهارم سرمایه‌گذاری واحدهای در حال اجرا که ظرفیت تولید آنها دو میلیون و 940 هزار تن است انجام شده است.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید در مجموع 5 واحد پتروشیمی در حال بهره‌برداری 2 میلیون تن اتیلن در کاویان، 300 هزار تن کرمانشاه، 300 هزار تن کردستان، 330 هزار تن مهاباد و 330 هزار تن لرستان است.

ربانی گفت: ظرفیت تولید 5 واحد در حال اجرا شامل میاندوآب 140 هزار تن، اندیمشک 100 هزار تن، پارس فنول 550 هزار تن، متانول یک میلیون و 650 هزار تن و پلی اتیلن سنگین 500 هزار تن است که در مجموع 2 میلیون و 940 هزار تن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و نفر در خط اتیلن مجموعه‌های در حال بهره‌برداری کار می‌کنند، یادآور شد: 500 هزار نفر نیز به طور مستقیم در این مجموعه‌ها مشغول کار هستند و در صورت بهره‌برداری از واحدهای در حال اجرا 3 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.