پشت پرده علاقه به طلبگی به روایت آیت الله ناصری

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمد ناصری دولت آبادی، در جمع طلاب مدرسه عالی فقه دارالهدی و مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به جایگاه طلبه در جامعه، اظهار کرد: شما، جانشینان انبیاء الهی هستید و مسئولیت عمل گرایی و ارشاد جامعه را به عهده گرفته اید که این همه برکت، ریشه در تربیت صحیح پدر و مادرتان و حضور آنها در مجالس اهل بیت(علیهم السلام) و اشک بر مصیبت این بزرگواران دارد.

وی افزود: ارشاد کارا، تنها در عمل به دستورات اخلاقی است. یقین بداریم که عندالله، درجه ای بر ارشاد بدون عمل نیست.

این استاد اخلاق حوزه، اصلاح نفس را وظیفه هر مدعی سربازی آقا امام زمان(عج) دانستند و تأکید کرد: آیه شریفه «یزکیهم و یعلمهم الله الکتاب و الحکمه»، خود نمایانگر حکمت تزکیه و فوائد آن است که در نهایت، خود خداوند متعال معلم آنها خواهد گردید.

وی با بیان این که شیطان رجیم، هر لحظه و از هر فرصتی برای انحراف در تحصیل، تبلیغ و ارشاد طلاب استفاده می کند، ابراز نمود: فرصت حضور در حوزه علمیه را قدر بدانید و شیرینی تحصیل علوم فقهی و اصولی حوزه علمیه را برای اهداف دنیایی از بین نبرید که در آن صورت برای ذات الهی، اندک ارزشی نخواهد داشت. طلاب بدانند که با کمی قناعت مالی، می توان اهتمام بیشتری به تحصیل داشت و یقین بدانیم که فرمانده از سربازان خویش سرپرستی می کند و در مواقع لازم گره گشای مشکلات آنها خواهد بود.

آیت الله ناصری، با پیشنهاد راهکاری برای ایجاد و تقویت اخلاق در عمل، خاطرنشان نمود: توسل به ارواح مطهر اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص وجود مقدس امام زمان(عج) و به جا آوردن نماز خاصه حضرت ولی عصر(عج) نیز می تواند گره گشای مشکلات و رفع چالش های تحصیل شما باشد. قرائت دعای فرج پس از نمازهای یومیه، دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج)، وظیفه همه مؤمنین به خصوص سربازان حضرت می باشد.

حوزه

انتهای خبر/

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.