مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون با وجود بارش‌های بهاری که اتفاق افتاده ۳۵ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی دارای آب هستند.

  ۳۵ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی تکمیل شده است

به گزارش قدس آنلاین ، محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با اینکه تعدادی از سدهای خراسان رضوی سرریز شده‌اند همچنان حدود 65 درصد مجموع ظرفیت سدهای استان خالی است.

وی با بیان اینکه 534 میلیون متر مکعب از ابتدای سال آب به سدهای خراسان رضوی وارد شده است، خاطرنشان کرد: با این حال حجم آب ذخیره شده در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته در همین زمان یک درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مقدار زیادی از آب مصرفی خراسان رضوی از سد دوستی تأمین می‌شود، بیان کرد: ظرفیت تمام سدهای موجود در خراسان رضوی حدود یک میلیارد و 550 میلیون متر مکعب بوده که یک میلیارد و 211 میلیون متر مکعب از آن مربوط به سد دوستی است.

جعفری با اشاره به آب ورودی سد دوستی به خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: هم اکنون 403 میلیون متر مکعب آب از ورودی سدهای خراسان رضوی از این سد برداشت می‌شود که در مقایسه با سال گذشته در همین میزان 5 درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر  افزایش آب ذخیره شده در سایر سدهای خراسان رضوی، تصریح کرد: میزان بارندگی در خراسان رضوی 71 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته همچنین از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 284 باران باریده که در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.