يك مطالعه نشان مي دهد كه بسياري از والدين با وجود نگراني از نحوه استفاده فرزندان از شبكه هاي اجتماعي مجازي و ساير رسانه ها، اما خود الگويي نامناسب در اين زمينه هستند.

والدين الگويي نامناسب براي استفاده فرزندان از شبكه هاي اجتماعي مجازي

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، مطالعه روي والدين 107 كودك و نوجوان نشان مي دهد كه بسياري از والدين با صرف وقت زياد در شبكه هاي اجتماعي، در اين زمينه به الگوي نامناسبي براي فرزندان خود بدل مي شوند.

محققان انگليسي از شركت كنندگان در اين مطالعه خواستند مدت زماني را كه خود و فرزندانشان براي استفاده از تكنولوژي، مشاهده تلويزيون، گوش دادن به موسيقي، بازي هاي ويديوئي و شبكه اجتماعي صرف مي كنند، اعلام كنند.
براساس نتايج اين مطالعه، والدين و فرزندان براي انجام اين قبيل فعاليت ها زمان زيادي صرف مي كنند و در حقيقت، ارتباط بسيار نزديكي بين بازه هاي زماني والدين و فرزندان وجود دارد.
در عين حال، دو سوم والدين مورد مطالعه از گستردگي استفاده كودكان خود از شبكه هاي اجتماعي و ساير رسانه ها نگران بودند.
جوديت رمزي نويسنده مطالعه از دانشگاه متروپوليتن منچسترگفت: ما بايد سطح آگاهي والدين را افزايش دهيم چرا كه تاثير زيادي در فرزندان آنها دارد، تدوين و توسعه سياست هاي حرفه اي كه استفاده صحيح از اينترنت را به كودكان آموزش مي دهد، بايد همراه با نقش موثر والدين درنظر گرفته شود.
يك شبكه‌ اجتماعي، ساختاري اجتماعي متشكل از گروه‌هايي ـ فردي يا سازماني ـ است كه به واسطه يك يا چند نوع وابستگي‌ به هم متصل هستند. شبكه‌هاي اجتماعي در بستر يك جامعه اطلاعاتي پيچيده، كاركرد موثر شبكه (همگرايي) را تصوير مي‌كنند. با نگاهي دقيق‌تر، جامعه تركيبي از شبكه‌هاي متعدد ميان سازماني، درون سازماني، شخصي، رايانه اي و نيز فرا مرزي است كه در نهايت موجب انتقال اطلاعات هستند.
اين مطالعه در نشست سالانه انجمن روانشناسي انگليس در ناتينگهام ارائه شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.