در طول سال ۱۳۹۴، بیش از ۱۸۵ هزار نفر از خدمات مطالعاتی کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند استفاده کردند.

  خدمات‌رسانی به بیش از ۱۸۵ هزار نفر در کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، مسئول کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر این کتابخانه وابسته به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) دارای حدود 18 هزار عضو است، گفت: بیش از هزار و 700 نفر نیز در طول سال گذشته به عضویت این کتابخانه درآمدند.
زهرا خسروی ابراز کرد: در این کتابخانه مجموعه‌ای حدود 50 هزار نسخه کتاب، بیش از 5 هزار و 500 نسخه منبع دیداری و شنیداری و 30 عنوان نشریه ادواری در دسترس دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار دارد.
وی ادامه داد: در طول سال گذشته، 73 هزار و 504 نسخه کتاب و 5 هزار و 209 نرم‌افزار نیز توسط اعضای کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند به امانت گرفته شده و 83 هزار و 942 نسخه کتاب نیز در تالارهای این کتابخانه مورد مطالعه قرار گرفته است.
خسروی با اشاره به اینکه کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند در سال 1381 در مساحت 2 هزار و 100 مترمربع و زیربنای 880 مترمربع در دو طبقه راه‌اندازی شده است، گفت: برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی و کارگاه‌های آموزشی معرفی خدمات و منابع کتابخانه‌ای و ایجاد امکان بازدید گروه‌های مختلف از بخش‌های گوناگون کتابخانه، از جمله خدمات دیگری است که در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی به مراجعان ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: این کتابخانه با برخورداری از بخش‌های گوناگون همچون تالار مطالعه قفسه باز، تالار مطبوعات، واحد امانت کتاب و منابع دیداری و شنیداری، واحد اینترنت و ... همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 7:15 تا 19:30 در خدمت اهل ادب و فرهنگ قرار دارد.
لازم به ذکر است، کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند زیرنظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به نشانی: خیابان معلم، میدان مادر، جنب میراث فرهنگی فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.