برخی منابع مطلع از دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان با اسقف اعظم مسیحیان این کشور در دو هفته پیش خبر داده اند.

گمانه‌زنی رسانه‌ای از یک دیدار سید حسن نصرالله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، منابع مطلع در جریان 14 مارس اعلام کردند که بشاره پطرس الراعی اسقف مارونی های لبنان دو هفته پیش با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرده است. این دیدار در پی سفر فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه به بیروت و دیدار او با الراعی صورت گرفته و با هدف بررسی پرونده ریاست جمهوری در سایه پیشنهاد منتسب به کلیسای مسیحیان در مورد کاستن از مدت ریاست جمهوری به دو سال به عنوان مرحله‌ای انتقالی صورت گرفته است.

در حالی که محافل مرتبط با بکرکی از واکنش به این خبر طفره می‌روند، روایت جریان 14 مارس در مورد آن متفاوت است. برخی منابع تأکید دارند این خبر درست است و هم‌گرایی ها بین بکرکی و رهبری حزب‌الله لبنان آغاز شده است، چرا که الراعی از فرانسوی‌ها شنیده که کلید انتخاب رئیس‌جمهور لبنان در دست نصرالله است. با این وجود منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان دیدار بین نصرالله و الراعی را بیش از اینکه یک خبر بدانند، یک تحلیل ارزیابی می‌کنند.

در هر صورت انتشار این اخبار باعث نگرانی و یأس جریان 14 مارس شده است، آنها نسبت به توجیه ارائه شده برای انجام این دیدار قانع نشدند. چرا که سمیر مظلوم فرستاده شخصی دائم اسقف مسیحیان لبنان در نزد حزب الله همواره بارها با سیدحسن نصرالله دیدار کرده و در مورد مسائل مختلف از جمله پرونده‌های سیاسی با او رایزنی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.