مجله TIME امروز فهرستی از ۵ گجت تاثیرگذار تاریخ شامل دوربین‌های عکاسی، تلویزیون‌ها، موزیک پلیرها، گوشی‌های هوشمند و پهپادها را منتشر کرده و آنچه این فهرست را جالب کرده، جایگاه برتر آن است که به آیفون‌های اپل تعلق دارد.

آیفون به عنوان تاثیرگذارترین گجت تاریخ انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، مجله TIME امروز فهرستی از 5 گجت تاثیرگذار تاریخ شامل دوربین‌های عکاسی، تلویزیون‌ها، موزیک پلیرها، گوشی‌های هوشمند و پهپادها را منتشر کرده و آنچه این فهرست را جالب کرده، جایگاه برتر آن است که به آیفون‌های اپل تعلق دارد.

حضور اپل در جایگاه اول فهرست تاثیرگذارترین گجت‌های تاریخ چندان هم جای تعجب نیست، تایم در توضیح خود برای انتخاب آیفون به عنوان تاثیرگذارترین گجت تاریخ نوشته است که آیفون‌های اپل به طور بنیادین رابطه ما با فرآیندهای محاسباتی و اطلاعاتی را تغییر داده‌اند، اپلیکیشن‌های موبایلی را در میان کاربران محبوب کرده‌اند و بر طراحی اسمارت فون‌های آینده تاثیر گذاشته‌اند.

اپل اولین شرکتی بوده است که موفق شده با عرضه آیفون در سال 2007 میلادی، یک کامپیوتر بسیار قدرتمند را در جیب میلیون‌ها کاربر جای دهد. تا پیش از ورود آیفون‌های اپل، اسمارت فون‌های زیادی در بازار حضور داشتند اما هیچ کدام به زیبایی این گوشی هوشمند نبودند و در دسترس قرار نداشتند.

آیفون‌های اپل عصر جدیدی از گوشی‌های تاچ اسکرین و فلت را آغاز کردند. این گوشی‌ها به دکمه‌هایی مجهز بودند که تنها در زمان نیاز کاربر روی صفحه نمایش دیده می‌شدند و جایگزین گوشی‌هایی شدند که دارای کیبوردهای کشویی و دکمه‌های فیزیکی بودند.

مکینتاش اپل نیز در این فهرست یکی از برترین‌ها بود و به دلیل تعیین یک استاندارد جدید برای نحوه تعامل انسان‌ها با کامپیوترها موفق شد جایگاه سومین گجت تاثیرگذار تاریخ را از آن خود کند. آیپاد، دستگاهی که پیش از آیفون‌ها به بازار عرضه شد و الهام بخش اپل برای محصولات موبایلی این شرکت بود نیز به عنوان نهمین گجت تاثیرگذار تاریخ از سوی مجله تایم انتخاب شد.

آیپدهای اپل نیز به دلیل تفاوت بسیار زیاد با سایر تبلت‌های موجود در بازار در زمان عرضه در جایگاه 25 ام و آی بوک، اولین لپ تاپ با قابلیت اینترنت وایرلس، در جایگاه 38 ام قرار دارد. استیو جابز در کنفرانس MacWorld در سال 1999، پس از بارگذاری یک صفحه در آی بوک، نمایشگر را به شرکت کنندگان نمایش داد، سپس این لپ تاپ را از میز برداشت و به وسط صحنه رفت. استیو جابز به حضار نشان داد که از این پس می‌توانند با لپ تاپ خود به صورت بی سیم به اینترنت متصل شوند.

از دیگر محصولات حاضر در این فهرست می‌توان به گوگل گلس، فیت بیت، آمازون کیندل، آکیولس ریفت، واکمن سونی، دوربین پولاروید، پلی استیشن سونی و غیره اشاره کرد. می‌توانید فهرست کامل این محصولات را از اینجا ببینید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.