یک نشریه صهیونیستی با بیان اینکه کشتن یک فلسطینی بدون سلاح توجیهی ندارد، از بی‌تفاوتی اسرائیلی‌ها نسبت به خشونت ارتش علیه مردم فلسطین نوشت.

جان فلسطینیان ارزشی برای اسرائیلی‌ها ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشریه صهیونیستی «972+» در یادداشتی با عنوان «جان فلسطینی‌ها ارزشی برای اسرائیلی‌ها ندارد» به بررسی رفتار غیرانسانی سربازان ارتش این رژیم با فلسطینی‌ها و حادثه کشته شدن یک دختر جوان فلسطینی به همراه برادرش پرداخت.

این نشریه ضمن غیرقابل باور خواندن گزارشهای پلیس اسرائیل درباره عملیات استشهادی تاکید کرد که وضعیت اخلاقی در اراضی اشغالی هر روز وخیم‌تر می‌شود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه آمار و ارقام مختصری که در گزارشهای پلیس داده می‌شود شفاف نیست، آمده است: «حتی اگر اطلاعات مختصر و مفید ارائه شده از سوی پلیس را نیز بپذیریم، بازهم نمی‌توان کشته شدن خواهر و برادر 24 و 16 ساله را که تهدیدی برای هیچکسی بشمار نمی‌رفتند، نادیده گرفت. حتی اگر دختر قصد حمله با چاقو را داشت بازهم توجیهی برای شلیک به یک نوجوان که بدون سلاح و در فاصله‌ای قرار داشته که خطری ایجاد نمی‌کرده، وجود ندارد.»

می‌توان گفت که رسانه‌های صهیونیستی تقریبا این حادثه را پوشش نداده، خبرنگاری برای گردآوری اظهارات شاهدان عینی اعزام نکرده و با هیچ فلسطینی صحبت نکردند.

هاآرتص در گزارشی نوشت که نیروهای پلیس چندین گلوله به آنها شلیک کرده و از رسیدن تیم پزشکی بالای سر آنها نیز جلوگیری کردند. در حالی که دوربین‌های بسیاری آن گذرگاه را، که یکی از شلوغ‌ترین گذرگاه‌های کرانه باختری است، پوشش می‌دهند اما پلیس صهیونیستی از انتشار هرگونه تصویری جلوگیری می‌کند.

این در حالی است که پلیس اسرائیل هر زمانی که حادثه رخ داده با ادعاهایش یکسان بوده، تصاویر ویدئویی آن را نیز منتشر کرده است.

در ادامه این یادداشت آمده است که حوادث مشابهی در شش ماه قبل اتفاق افتاده که در آنها اسرائیل تیراندازی به فلسطینی‌ها را توجیه کرده است. بیشتر صهیونیست‌ها نیز اطلاعات منتشر شده از طرف مقامات را باور می‌کنند و از نظر روایت‌گریِ اسرائیلی‌ها، حقایق پشت پرده رخدادها تفاوت خاصی ایجاد نمی‌کند.

این نشریه صهیونیستی با اشاره به کشته شدن فلسطینی مجروح به دست سرباز ارتش در الخلیل، و مدارک زیادی که از جنایات نیروهای امنیتی اسرائیل علیه فلسطینیان وجود دارد، اضافه کرد که بازهم عده زیادی از اسرائیلی‌ها حامی ارتش و مقامات کابینه هستند که راه حلی برای دور زدن حقایق پیدا می‌کنند.

قطب‌نمای اخلاق جمعی از پایه چنان بهم پیچ خورده است که حتی کسانی که عقاید افراطی هم ندارند با شلیک کردن به مردی که روی زمین درحال جان دادن است، مشکلی ندارند و در تلاش برای یافتن راهی جهت توجیه این امر مانند همراه داشتن کمربند انفجاری هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.