نتایج یک نظر سنجی در عین حال که از مخالفت اکثر شهروندان آلمانی با پیمان تجارت آزاد دو سوی آتلانتیک موسوم به "تی تی آی پی" خبر داد همچنین حاکی از افزایش مخالفت‌ها با این پیمان در دو سال اخیر بود.

مخالفت آلمانی‌ها با پیمان تجارت آزاد آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین نظر سنجی، مخالفت شهروندان آلمانی با قرارداد تجارت آزاد اروپا-آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" افزایش می یابد.

بر اساس نظر سنجی که "آ ار دی" آلمان انجام داده است، 70 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده‌اند که این پیمان تجاری بیشتر به زیان آلمان است. تنها 17 درصد بر این عقیده بودند که امتیازات این توافق برای کشورشان بیشتر است. 13 درصد نیز با نمی دانم یا نظری ندارم پاسخ دادند.

مخالفت با این پیمان تجاری در دو سال گذشته به شدت افزایش داشته است. در نظر سنجی "آر ار دی" آلمان که در ژوئن سال 2014 انجام شده بود 55 درصد پرسش شوندگان بر این عقیده بودند که این پیمان تجاری بیشتر به ضرر آلمان است. 31 درصد بر این عقیده بودند که امتیازات این توافق بیشتر است.

همچنین آلمانی ها نگران تضعیف حقوق مصرف کنندگان در سایه این پیمان تجاری هستند. 79 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی نگران بودند که حقوق مصرف کنندگان در سایه این قرارداد تجاری تضعیف شود. 41 درصد بر این باور بودند که این توافق برای شرکت های آلمانی امتیازات زیادی را به همراه دارد. 83 درصد نیز اینکه تا به حال مذاکرات درباره این پیمان تجاری مخفی و محرمانه مانده است را نادرست ارزیابی کردند.

در این نظرسنجی همچنین به موضوعات دیگری از قبیل تسهیل ویزا برای شهروندان ترک و رتبه بندی محبوب ترین سیاستمداران در این کشور هم پرداخته شد.

بر این اساس میزان رضایت مندی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی به 33 درصد کاهش پیدا کرده، حزب سوسیال دموکرات با از دست دادن یک درصد میزان رضایتمندی به 20 درصد رسید. سبزها مانند ماه پیش 13 درصد، و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم به  15 درصد افزایش پیدا کرد که بالاترین ارزیابی برای این حزب محسوب می شد.

در جایگاه محبوب ترین سیاستمداران هم اشتاین مایر ، وزیر امور خارجه با کسب هفتاد درصد آراء در جایگاه اول قرار گرفت. وزیر دارایی آلمان با 60 درصد در جایگاه دوم و صدر اعظم هم با 55 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین مسئله لغو ویزا برای شهروندان ترک که کمیسیون اروپایی اخیرا به آن چراغ سبز نشان داده است نیز از دید بسیاری شهروندان آلمانی اقدامی منفی است. 33 درصد شهروندان آلمانی اینکه شهرندان ترک از این به بعد برای اقامت کوتاه در اروپا ویزایی دریافت نکنند را خوب ارزیابی کردند و 62 درصد نیز آن را خوب ندانستند.

همچنین بسیاری از شهروندان آلمانی با دید انتقادی به توافق اتحادیه اروپا با ترکیه در مسئله پناهندگان می‌نگرند. 38 درصد این توافق را بیشتر خوب و 57 درصد نیز آن را بیشتر بد ارزیابی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.