نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهداف بعثت در علم، آگاهی، بصیرت و ایجاد فضای امن با هدف وحدت میان مسلمان بوده است.

مهم‌ترین هدف بعثت وحدت میان مسلمان بوده است

به گزارش قدس آنلاین، مولوی نذیر احمد سلامی در همایش طلیعه رهایی «بزرگداشت عید سعید مبعث حضرت محمد مصطفی(ص)» که در تالار ایثار هتل ثامن برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که برای مسلمانان اهمیت دارد اهداف و مقاصد بعثت هستند و وظیفه تبلیغ پیام بعثت پس از پیامبر اکرم(ص) بر عهده امت بوده و شرعاً باید این اهداف را دنبال کرد.
وی افزود: اهداف بعثت در علم، آگاهی، بصیرت و ایجاد فضای امن با هدف وحدت میان مسلمان بوده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولین پیام بعثت، پیام علم بود و کسی فکر نمی‌کرد که این پیام در فضای کُشت و کُشتار بیرون بیاید، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بیش از هرمکتبی به علم ارزش قائل است و پیامبر اعظم(ص) مأموریت پیدا کردند تا این علوم را به مسلمانان بیاموزند و خداوند متعال دستور داده تا از مؤلفه‌های امنیت پاسداری کنید.
مولوی سلامی با اشاره به اینکه مبتکرین علم مسلمانان بودند، تصریح کرد: مبتکران تمام علومی که موجب رشد و پیشرفت غربی‌ها شده است مسلمانان بودند.
وی تأکید کرد: ایران در نقطه‌ای واقع شده که کشورهای اطرافش با جنگ و ناامنی مواجه است و در چنین شرایطی کشورمان از امنیت کامل برخوردار است که مؤلفه اول آن داشتن رهبری آگاه و عالم، مؤلفه دوم تعامل مردم با مسئولان و مؤلفه سوم حراست و خفاظت مرزبانان غیور از این آب و خاک بوده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برجسته‌ترین هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص) وحدت میان مسلمانان بود و دو نعمت قرآن و نفت، گاز و منابع زیرزمینی را داریم که متأسفانه از هیچکدام آن بهره‌ نبرده‌ایم.
مولوی سلامی گفت: اگر مسلمانان براساس یک وحدت و انسجام و در سایه یک خرد جمعی از منابعی که دارند استفاده بهینه می‌کردند امروز شاهد چنین شرایط ناخوشایندی نبودیم.
وی با اشاره به ضرورت اهمیت بر موضوع اتحاد و وخدت میان مسلمانان، افزود: دشمن به دنبال اسلام هراسی و ایجاد رعب و وحشت بوده و آتش را برسر مسلمانان مظلوم و بی‌گناه می‌ریزد و تا مسلمانان با یکدیگر متحد نشوند پیشرفت نمی‌کنیم، زیرا جوامع غیراسلامی کاری برای مسلمانان نمی‌کنند و نمونه آن سنگ‌اندازی‌هایی بود که در مسئله برجام ایجاد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.