مسئول دفتر دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: اهم ارزش‌ها در حوزه علمیه همان ارزش‌های قرآنی هستند و حوزه و حوزویان باید با بهره‌گیری از فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری این ارزش‌ها را به درجه اعلی برسانند.

اهم ارزش‌ها در حوزه علمیه ارزش‌های قرآنی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا در همایش طلیعه رهایی «بزرگداشت عید سعید مبعث حضرت محمد مصطفی(ص)» که در تالار ایثار هتل ثامن برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند من مبعوث شدم تا شما را از فرش به عرش برسانم و جامعه پیام‌های خوبی داشت و من مبعوث شدم تا مُهر تأیید پروردگار را بگیرم.
وی با بیان اینکه دین اسلام، دین سلامت، آسانگیری، برادری و برابری است، افزود: رسول اکرم(ص) در میان دو جهل مبعوث شدند و سِرِ جهل دوم این است که دشمن برنامه‌های خود را برای نابودی پیامبر اعظم(ص) و قرآن کریم طراحی کرده بود و می‌گفت که باید اسلام و قرآن در سرزمین حجاز محصور گردند.
مسئول دفتر دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به اهمیت موضوع اذان و نماز، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که در بیش از 17 نقطه سازمان ملل متحد که مرکز کفر بوده اذان پخش شده و نماز جماعت اقامه می‌شود.
فرازی‌نیا تصریح کرد: دشمن در مسیر اجرای توطئه سوم خود که ایجاد انحراف میان اسلام و مسلمانان بوده قرار دارد و مسلمانان باید متوجه سِرِ دشمن بشوند تا جامعه اسلامی دچار ایستائی و عدم آینده نگری نشود و علمای دین را از انجام وظایف خود غافل نکنند تا اهداف شوم دشمنان اجرایی و عملی نشوند.
وی تأکید کرد: امت اسلام و جامعه روحانیت وظیفه خود می‌داند که روزبه‌روز به علم خود بیفزایند تا به قله‌های افتخار برسند و مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده دریافت ندای هوشیارباش را بیفزایند.
مسئول دفتر دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشورعنوان کرد: باید ولی امر خود را به خوبی بشناسیم و در همه حال تکلیف خود را بدانیم تا خدمتگذاری شایسته برای خلق خدا باشیم و در سه میدان بصیرت تشخیص ولی فقیه، بصیرت در شناخت دوست و دشمن و بصیرت در انجام تکالیف سربلند باشیم.
فرازی‌نیا با اشاره توجه به اصول کلی رشد در حوزه علمیه، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اصول کلی رشد حوزه علمیه در تکمیل حوزه‌های سنتی بوده و نه تحریف آن و باید حوزه‌ها به دنبال تشخیص اولویت‌ها بروند و برنامه‌ریزی‌ای متکی بر آمار دقیق و بازنگری در ارزیابی آن داشته باشند.
وی افزود: اهم ارزش‌ها در حوزه علمیه همان ارزش‌های قرآنی هستند و حوزه و حوزویان باید با بهره‌گیری از فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری این ارزش‌ها را به درجه اعلی برسانند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.