۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 376213

نماینده مصر در شورای امنیت با تاکید بر تروریستی بودن جبهه النصره درباره تلاش‌ها برای جدا کردن آن از گروه‌های تروریستی هشدار داد.

هشدار نماینده مصر در نشست شورای امنیت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عمرو عبداللطیف ابوالعطا نماینده مصر و رئیس دوره ای شورای امنیت در نشست این شورا که به بررسی اوضاع حلب اختصاص داشت، درباره تفاوت قائل شدن میان داعش و جبهه النصره هشدار داد و بر تروریستی بودن هر دو گروه تاکید کرد.

این هشدار در حالی مطرح شده که چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد آمریکا برای دور نگه داشتن جبهه تروریستی النصره از نبرد با تروریسم و جلوگیری از عملیات علیه این گروه تلاش می‌کند.

ویتالی چورکین تاکید کرد ارتش سوریه با حملات گسترده تروریست‌ها به شهر حلب مقابله می‌کند، گروه‌های تروریستی با گلوله و انواع سلاح‌ها، محله‌های مختلف شهر حلب را هدف قرار دادند و به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم پرداختند.

وی افزود حرف و حدیث‌هایی درباره توقف تمام اشکال همکاری میان آنچه گروه‌های معارضه میانه‌رو (از نظر آمریکا و متحدانش) خوانده می‌شوند با جبهه تروریستی النصره مطرح شد،‌ولی درعمل محقق نشد و به نظر می‌رسد که طرف‌های خارجی خواهان تحمیل نفوذ خود بر این گرو‌ه‌ها برای دور شدن از جبهه النصره و گروه‌های تروریستی نیستند.

چورکین افزود کارشناسان نظامی روس و آمریکایی برای پیگیری و زیر نظر قرار دادن نقض آتش بس از طریق مرکزی که کارش را از روز چهارشنبه در ژنو آغاز کرد، تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به حملات مستمر گروه‌های تروریستی همچون جبهه النصره، احرارالشام و حرکه نورالدین  الزنکی به حلب تاکید کرد داعش و جبهه النصره هر دو گروه تروریستی هستند و نباید به این گروه‌ها اجازه داد از دوره آتش بس برای ساماندهی و تجدید قوا سوء‌استفاده کنند که این مسئله در قطعنامه 2254 شورای امنیت مورد تاکید قرار گرفته است.

چورکین اظهار داشت دلایل و مستنداتی وجود دارد که استفاده گروه‌های تروریستی از گاز شیمیایی خردل را مورد تاکید قرار می‌دهد، نباید به این گروه‌ها اجازه تولید سلاح شیمیایی و نیز مجهز شدن آن به چنین سلاح‌هایی را داد.

نماینده سوریه همچنین ابراز امیدواری کرد گفت‌وگوهای سوری سوری در خلال ماه جاری میلادی از سرگرفته شود و همه طرف‌ها در آن مشارکت کنند.

نماینده دائم چین در شورای امنیت هم تاکید کرد باید اجازه داد تا سوری‌ها خود برای آینده‌شان و سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

وی افزود مبارزه با تروریسم عامل اصلی در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه است و پایبندی تلاش‌های بین المللی مبارزه با تروریسم به معیارهای بین المللی اهمیت دارد.

از سوی دیگر نماینده ونزوئلا در سازمان ملل هم در این نشست تاکید کرد حل سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه است.

وی خواستار ازسرگیری گفت‌وگوهای سوری سوری در ژنو در اسرع وقت بدون هر گونه پیش شرط و بدون دخالت خارجی برای تحقق خواسته‌های ملت سوریه شد.

وی بر ضرورت نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله جبهه النصره تاکید کرد.

با این حال نمایندگان کشورهایی که به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه معروف هستند، همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش کردند توپ را به زمین دولت سوریه انداخته و چشمان خود را به روی جنایات تروریست‌های تکفیری ببندند، در این میان فرانسه به صراحت در حمایت از تروریست‌ها مدعی شد مسئول حوادث اخیر و نقض آتش بس در حلب، دولت سوریه است .

گروه‌های تروریستی جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن که با رژیم آل سعود وهابی و ترکیه مرتبط هستند، طی 10 روز اخیر محله‌های مسکونی حلب را با صدها گلوله خمپاره و موشک هدف قرار دادند که به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و زخمی شدن صدها نفر دیگر منجر شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند، در این حملات خسارت‌های زیادی به منازل و بیمارستان‌های الرازی و الضبیط وارد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.