کمپانی های مطرح دنیای فناوری همچون مایکروسافت، گوگل، آمازون، فیس بوک و بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک دیگر بیشترین نقش را در تحقق دنیای متفاوت ما انسان ها در آینده ایفا می کنند و برای تحقق این هدف، تمامی دانش مهندسان خود را برای توسعه و تحقیق بر روی پروژه هایی متعلق به سال های آتی به کار گرفته اند.

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز از کمپانی‌هایی همچون گوگل و مایکروسافت که جهان را متحول خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، تکنولوژی روز به روز به روز در حال توسعه و تکامل است و بدون شک، آن چه که امروز از آن به عنوان تکنولوژی های پیشرفته یاد می شود، در سال های آتی به فراموشی سپرده خواهند شد و یا استفاده از آن ها به حداقل خواهد رسید.

در این میان، کمپانی های مطرح دنیای فناوری همچون مایکروسافت، گوگل، آمازون، فیس بوک و بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک دیگر بیشترین نقش را در تحقق دنیای متفاوت ما انسان ها در آینده ایفا می کنند و برای تحقق این هدف، تمامی دانش مهندسان خود را برای توسعه و تحقیق بر روی پروژه هایی متعلق به سال های آتی به کار گرفته اند.

از این رو، در ادامه قصد داریم تا به برخی از این پروژه ها که هم اکنون آغازین گام های خود را بر می دارند و در آینده ای نزدیک، با ورود خود دنیای ما انسان ها را متحول خواهند کرد اشاره کنیم. .

 

1. سفرهای فضایی در سال 2018- کمپانی های Blue Origin و Virgin Galactic

 

فضا

 

در حال حاضر، کمپانی تحت مالکیت جف بزوس یعنی Blue Origin چند پرواز آزمایشی موفق را انجام داده و بزوس نیز آینده روشنی را پیش روی این کمپانی می بیند. وی اظهار امیدواری کرده است که اگر کارها به خوبی پیش برود، می توان اولین مسافران فضا را در سال 2018 به فضا فرستاد. ناگفته نماند که شرکت Virgin Galactic متعلق به ریچارد برنسون ، شش بلیط متعلق به هواپیمایی فضایی SpaceShipTwo را به ارزش 250 هزار دلار فروخته و قرار است در سال 2018 این افراد را مسافر فضا کند.

 

 

 

 

2. "واقعیت ترکیبی"- مایکروسافت

 

واقعیت ترکیبی

 

هدست هولولنز مایکروسافت قادر است تصاویر هولوگرام را در دنیای واقعی و پیش روی چشمانتان به نمایش درآورد. این تصاویر به صورت سه بعدی هستند و کاربران می توانند با آن ها ارتباط برقرار کرده، در آن ها تغییر ایجاد کرده و آن را مطابق با میل خود اصلاح کنند. تا زمانی که کار با این تکنولوژی را تجربه نکرده باشید، نمی توانید به قدرت خارق العاده آن پی ببرید. در حال حاضر، سازمان هایی همچون ناسا، Saab و Japan Airlines، اپلیکیشن هایی را ویژه این دستگاه طراحی کرده و در حال تست آن هستند.

 

 

 

 

3. "واقعیت مجازی"- هدست های آکیولس ریف، گیر وی آر سامسونگ و کاردبورد گوگل

 

واقعیت مجازی

 

تکنولوژی نوظهور واقعیت مجازی که می تواند شما را به دنیای کاملاً خیالی ببرد و تجربه ای فراموش نشدنی از سفر به جاهایی را که فقط در رویاها می توان به آن دست یافت، برایتان به ارمغان آورد.

 

 

 

 

 

 

 

4. اتومبیل های خودران تا سال 2020- کمپانی های خودروساز و شرکت هایی همچون گوگل و شاید هم اپل

 

گوگل

 

تا به امروز، پیشرفت های قابل توجهی در زمینه توسعه خودروهای بدون راننده و یا همان خودران حاصل شده و در این بین، کمپانی گوگل به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، به صورت آزمایشی خودروهای خود را روانه برخی خیابان های عمومی کرده است. البته شنیده هایی نیز مبنی بر ورود کمپانی اپل به این عرصه به گوش می رسد که هنوز به صورت رسمی تایید و یا رد نشده است. پیش بینی ها حاکی از این است که تا سال 2020، حدود 10 میلیون خودروی بدون راننده در خیابان ها تردد کنند.

 

 

 

 

5. دستیار مجازی- کمپانی های مایکروسافت، گوگل و فیس بوک

 

کورتانا

 

این روزها، بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا در تلاش برای تولید دستیار مجازی هوشمندی در گوشی های هوشمند و یا رایانه ها هستند که کاربران بتوانند مدیریت کارهای روزمره خود را به دست آن ها بسپارند و یا با کمک آن ها انجام دهند. هم اکنون شرکت های گوگل، اپل و مایکروسافت به ترتیب با عرضه دستیارهای مجازی گوگل ناو، سیری و کورتانا، گامی موثر برای تحقق این هدف خود برداشته اند اما هنوز هم می توان آن ها را هوشمندتر و قابل اعتمادتر ساخت. از جمله کارهایی که این بات ها می توانند انجام دهند می توان به رزرو بلیط هواپیما، چک کردن ایمیل، خرید وسایل مورد نیاز، تعیین زمان ملاقات و غیره اشاره کرد.

 

 

 

6. مترجم زبان های مختلف جهان- کمپانی های مایکروسافت و گوگل

 

مترجم

 

کمپانی مایکروسافت پیش‌تر نسخه ای از برنامه اسکایپ را عرضه کرد که از قابلیت ترجمه بین هفت زبان زنده دنیا برخوردار بود و اکنون این اپ می تواند متون را به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه کند. شرکت گوگل نیز اپلیکیشن Google Translate خود را عرضه کرد که علاوه بر ترجمه متون، از قابلیت ترجمه تصویر نیز برخوردار بود به طوری که با انتخاب متن دلخواه توسط دوربین گوشی، این اپ می توانست آن را به زبان مورد نظر ترجمه کند.

 

 

 

 

 

7. ربات های کسب و کار- شرکت های مایکروسافت، گوگل و آمازون

 

ربات

 

اگرچه ممکن است شما یک ربات (دستیار مجازی) در گوشی و یا رایانه شخصی خود داشته باشید، اما داشتن یک ربات ویژه برای برقرای ارتباط و تعامل با فضای کسب و کار از طریق فرمان صوتی امری ضروریست. برای این منظور، کمپانی فیس بوک اخیراً ربات های کسب و کار را برای اپلیکیشن های مسنجر خود عرضه کرد که با کمک آن کاربران می توانند سفارشات خود را ثبت کنند. شرکت آمازون نیز در اسپیکر هوشمند اکوی خود، دستیار مجازی الکسا را تعبیه کرده است که با استفاده از آن می توان کنترل وسایل هوشمند خانه را در دست گرفت به طور مثال چراغ ها را خاموش و یا درب ها را قفل کرد. همچنین، امکان خرید از وب سایت آمازون نیز از طریق فرمان صوتی فراهم شده است.

 

 

 

8. دسترسی به اینترنت در تمامی نقاط جهان- کمپانی های فیس بوک و گوگل

 

اینترنت

 

در حال حاضر، بسیاری از ساکنین کره زمین به اینترنت دسترسی ندارند و از این رو شرکت های گوگل و فیس بوک قصد دارند تا اینترنت را به تمامی نقاط کره زمین برسانند. شرکت فیس بوک پروژه ای را تحت عنوان Aquila آغاز کرده که بر اساس آن، هواپیماهای خورشیدی و مجهز به لیزر می توانند بر فراز مناطق مختلف کره زمین به پرواز درآیند و اینترنت را به خانه های مردم برسانند.

شرکت گوگل نیز این کار را در قالب پروژه ای تحت عنوان Loon در دست گرفته و قصد دارد تا اینترنت را از طریق بالن های متعدد به کاربران برساند.

 

 

 

 

 

9. ارتباطات از راه دور ارزان- کمپانی فیس بوک

 

ارتباطات

 

کمپانی فیس بوک طرحی را تحت عنوان Internet.org آغاز کرده تا از این طریق بتواند استفاده از برخی اپلیکیشن ها همچون فیس بوک را به صورت رایگان در اختیار ساکنین کره زمین و بویژه ساکنین کشورهای فقیر جهان قرار دهد. برای تحقق این هدف، فیس بوک طراحی و ساخت تجهیزات با حداقل هزینه ها را در دستور کار قرار داده و در تلاش است، تا با عرضه این تجهیزات به شرکت های مخابراتی، هزینه های ناشی از استفاده از این خدمات را به طور قابل توجهی در کشورهای فقیر دنیا کاهش دهد.

 

 

 

 

 

10. کامپیوتر کوآنتومی- کمپانی های IBM و گوگل

 

رایانه

 

مدل جدیدی از کامپیوتر طراحی شده است که از قدرت و هوشمندی بیشتری در مقایسه با سوپرکامپیوترها برخوردارند و می توانند معادلات پیچیده را در کمترین زمان ممکن حل کنند. این کامپیوترها به گونه ای طراحی شده اند که مسائل را با روش های متفاوت با کامپیوترهای امروزی پردازش و تجزیه و تحلیل می کنند. شرکت IBM یکی از پیشگامان این عرصه محسوب می شود که چند روز پیش، اولین خدمات ابری کامپیوتر کوآنتومی را رونمایی کرد.

 

 

 

 

 

11. طول عمر بیشتر- لری الیسون، پاول آلن و Peter Thiel

 

عمر

 

میل به جاودانگی در هر انسانی وجود دارد و این روزها، چند میلیونر جهان سرمایه گذاری های کلانی را در خصوص پژوهش بر روی چرایی پیر شدن و چگونه متوقف کردن این فرآیند انجام داده اند. آن ها در تلاشند تا متوسط طول عمر هر فرد را به 200 سال برسانند و گفته می شود که به زودی بتوانند به این فرمول جادویی دست یابند.

 

 

 

 

 

 

12. رایانه های فوق هوشمند – IBM، مایکروسافت، گوگل و فیس بوک

 

کامپیوتر

 

کامپیوترهایی که می توانند ببینند، بشنوند، حرف بزنند و حتی یاد بگیرند. کمپانی IBM این ویژگی ها را در کامپیوتر Watson جای داده و شرکت های مایکروسافت و گوگل نیز رایانه های هوشمند خود را در قالب ارایه دهنده خدمات فضای ابری دارند. اپلیکیشن های مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی مایکروسافت و گوگل می توانند از پس انجام کارهایی همچون شناسایی تصاویر، شناسایی احساس فرد در عکس و نوشتن زیر نویس را به راحتی انجام دهند.

 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.