اولین کسانی که دستیار مجازی سیری را برای کمپانی اپل و محصولات این شرکت خلق کردند، در حال کار و توسعه بر روی دستیار مجازی جدیدی به نام Viv هستند که قادر است بهتر از سیری و یا هر دستیار مجازی که این روزها در دستگاه های هوشمند وجود دارد، ایفای نقش کند.

دستیار مجازی Viv در راه است؛ رقیبی سرسخت برای سیری اپل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، اولین کسانی که دستیار مجازی سیری را برای کمپانی اپل و محصولات این شرکت خلق کردند، در حال کار و توسعه بر روی دستیار مجازی جدیدی به نام Viv هستند که قادر است بهتر از سیری و یا هر دستیار مجازی که این روزها در دستگاه های هوشمند وجود دارد، ایفای نقش کند.

اگر بخواهیم به عقب برگردیم و نیم نگاهی به تاریخچه سیری بیاندازیم باید بگوییم که این دستیار مجازی برای اولین بار توسط دگ کیتلاس (Dag Kittlaus) و ادام چیر (Adam Cheyer) طراحی شد و اکنون آخرین خبرها حاکی از این است که حدود یک سوم آن هایی که بر روی سیری کار کرده اند و چندی پیش به دلیل اختلافات خود با اپل این کمپانی را ترک کرده اند، در حال توسعه دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی به نام Viv هستند.

اولین گام ها برای طراحی این دستیار مجازی جدید در سال 2013 برداشته شد و گفته می شود که دستیار صوتی Viv همان چیزی خواهد بود که کیتلاس و چیر سعی داشتند در سیری پیاده کنند. این محصول جدید بنا بر گزارش واشینگتن پست، از قابلیت های متنوع و به مراتب بیشتری در مقایسه با سیری برخوردار خواهد بود و قادر است کارهایی از قبیل سفارش یک پیتزا بدون حتی تایپ یک کلمه و یا دانلود اپلیکیشنی خاص را انجام دهد.

در این پروژه که کاملاً بی سر و صدا در طی سال های اخیر پیش رفته و قرار است در هفته آینده از آن رونمایی شود، هشت مهندس کارکشته مشغول به فعالیت هستند و از آن جایی که این دستیار مجازی از سازگاری زیادی با اپلیکیشن های شخص ثالث برخوردار است، از قابلیت های کاربردی بیشتری در مقایسه با رقبای موجود در بازار برخوردار خواهد بود.

با استناد به آن چه که در فضای مجازی شایع شده است دستیار مجازی Viv بسیار شبیه به پلتفرم Alexa کمپانی آمازون کار خواهد کرد که هر دو به خدماتی که توسط اپلیکیشن های شخص ثالث ارایه می شوند، متکی هستند.

ناگفته نماند که در طی سال های اخیر، کمپانی فیس بوک و گوگل بارها سعی کردند تا این دستیار صوتی را با ارایه مبلغی وسوسه انگیز خریداری نمایند که البته تلاش های این دو غول دنیای فناوری نافرجام ماند.

قرار است از این دستیار صوتی در روز دوشنبه هفته آینده یعنی نهم می و در جریان کنفرانس صنایع اصلی رونمایی شود.

 

ویو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.