«كمال قلچداراوغلو» رهبر حزب جمهوري خواه خلق تركيه روز پنجشنبه ادعا كرد: «احمد داووداوغلو» رهبر حزب عدالت و توسعه و نخست وزير تركيه با كودتاي كاخ رياست جمهوري بركنار شده است.

اظهارات تند رهبر حزب جمهوري خواه خلق تركيه عليه اردوغان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا «كمال قلچداراوغلو» رهبر حزب جمهوري خواه خلق تركيه روز پنجشنبه ادعا كرد: «احمد داووداوغلو» رهبر حزب عدالت و توسعه و نخست وزير تركيه با كودتاي كاخ رياست جمهوري بركنار شده است.

وي اين مطلب را به دنبال اعلام برگزاري كنگره فوق العاده حزب عدالت و توسعه از سوي داوداوغلو و نامزد نشدن وي در اين كنگره براي رهبري اين حزب بيان كرد.
قلچداراوغلو با اشاره به اينكه داووداوغلو در دو انتخابات شركت و در انتخابات نخست 40 و در دومين انتخابات قريب به 50 درصد آراء را كسب كرد، گفت: مشروعيت داوداوغلو به عنوان نخست وزير و فرد منتخب مردم در هيچ زمان زير سئوال نرفته و وي با آراي مردم به عنوان نخست وزير انتخاب ولي به خواست يك نفر (طيب اردوغان) از سمت خود كناره گيري كرده است.
رهبر حزب جمهوريخواه خلق با بيان اينكه داووداوغلو آراي 23 ميليون و 500 هزار نفر از مردم تركيه را كسب كرده است ادعا كرد، وي به خواست كاخ رياست جمهوري از سمت خود كناره گيري مي كند و اين امري مايه تاسف است.
قلچداراوغلو در سخنان بسيار تند خود آنچه را كه «رئيس جمهوري (اردوغان) با كودتا عليه داووداوغلو و دولت قصد تثبيت ديكتاتوري خود را دارد» خواند گفت: هم داوداوغلو به عنوان يك رهبر سياسي كه آراي 23 ميليون و 500 هزار نفر را كسب كرده و هم حزب عدالت و توسعه به عنوان يك حركت سياسي مهم در تاريخ سياسي تركيه مي بايست در مقابل اين «كودتا» ايستادگي مي كردند.
وي اردوغان را به ديكتاتوري متهم كرد و گفت: «حزب جمهوري خواه خلق در مقابل خواست اردوغان براي ديكتاتوري مقاومت خواهد كرد.»
احمد داووداوغلو رهبر حزب عدالت و توسعه و نخست وزير تركيه امروز (پنجشنبه) از برگزاري كنگره فوق العاده در 22 ماه مه ميلادي (دوم خرداد) خبر داد و اعلام كرد نامزد رهبري حزب در اين كنگره نخواهد شد.
از شب گذشته تاكنون رسانه هاي مختلف و كارشناسان سياسي مهمترين عامل در تصميم داووداوغلو براي كناره گيري از رهبري حزب را خواست طيب اردوغان براي اعمال قدرت بيشتر در زمينه هاي مختلف ارزيابي مي كنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.