۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 376332

طی مرحله اول که ماه ها به طول می انجامد، چندین تکنیک مختلف روی ۲۰ فرد که دچار مرگ مغزی شده اند مورد آزمایش قرار می گیرد که از جمله این تکنیک ها می توان به تابش لیزر، تحریک اعصاب و تزریق پپتید و سلول بنیادی اشاره کرد.

تلاش ها برای غلبه بر مرگ مغزی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دیجیاتو ، مرگ مغزی تقریبا غیر قابل بازگشت است. فردی که به چنین مقطعی می رسد، تقریبا مرگ کامل را تجربه کرده و هیچ راهی برای بازگرداندن وی وجود ندارد. صرفا به این سبب که دیگر ارگان ها به فعالیت خود ادامه می دهند، این فرد از لحاظ فیزیولوژیک هنوز زنده است.

با این حال، دانش بشر همیشه رو به جلو حرکت کرده و برای مقابله با هر عامل کشنده ای راه حلی یافته است. دو کمپانی Bioquark و Revita Life Sciences اخیرا از سوی مقامات آمریکایی و هندی تاییدیه ای برای انجام آزمایش هایی جهت بازگرداندن پروسه مرگ مغزی دریافت کرده اند.

طی مرحله اول که ماه ها به طول می انجامد، چندین تکنیک مختلف روی 20 فرد که دچار مرگ مغزی شده اند مورد آزمایش قرار می گیرد که از جمله این تکنیک ها می توان به تابش لیزر، تحریک اعصاب و تزریق پپتید و سلول بنیادی اشاره کرد.

امید می رود که سلول های بنیادی مغز بتوانند گذشته را پاک کرده و همه چیز را از ابتدا آغاز کنند. مثل حیواناتی که قادر هستند یک عضو کامل از بدن خود را دوباره رشد دهند. با این حال، طی این دوره چند ماهه انتظار نمی رود که 20 فرد مورد آزمون به زندگی بازگردند.

دین بورنت از دانشگاه کاردیف انگلستان در این رابطه به تلگراف گفته که تفاوت عمده ای میان احیای بخشی از بدن با به کار انداختن کامل بدن وجود دارد. شاید مغز دوباره شروع به فعالیت کند اما فردی که از مرگ مغزی بازگشته، دیگر همان فرد سابق نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.