رئيس پليس راه استان سمنان گفت: آمار حوادث رانندگي در محور اصلي تهران- مشهد در اين استان نشان مي دهد اين محور در برخي نقاط نيازمند احداث ايستگاه هاي موقت و مجتمع‌هاي بين راهي براي استراحت مسافران عبوري است.

مسير تهران- مشهد نيازمند ايجاد ايستگاه‌ها و مجتمع‌هاي بين راهي است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، سرهنگ حسن خسروجردي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تحليل آمار حوادث رانندگي در محور اصلي تهران- مشهد در استان سمنان، گوياي اين است كه به ويژه در برخي نقاط اين محور، مي توان با ايجاد ايستگاه هاي موقت استراحت و مجتمع‌هاي بين راهي، فرصت توقف و استراحت براي مسافران و خودروهاي عبوري ايجاد كرد.
وي با اشاره به اقداماتي كه در استان سمنان براي ايجاد مجتمع‌هاي بين راهي در دست انجام است، گفت: جانمايي و زمينه ايجاد مجتمع هاي بين راهي در جاده هاي استان سمنان انجام شده، ولي از سويي بايد براي جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي تسهيلات لازم ايجاد و از سوي دستگاه هاي دولتي و اجرايي همكاري هاي لازم انجام شود.
سرهنگ خسروجردي افزود: حدود 60 تا 70 درصد از حوادث رانندگي در جاده اصلي تهران- مشهد در استان سمنان از نوع واژگوني ناشي از خستگي و خواب آلودگي است كه با ايجاد استراحتگاه هاي موقت مانند آلاچيق، آب نما و ... و همچنين مجتمع‌هاي بين راهي كه امكانات كامل تري دارند، مي توان به كاهش اين ميزان حوادث كمك كرد.
وي با بيان اينكه تعداد مجتمعهاي بين راهي در جاده هاي استان سمنان نسبت به تردد خودروها كافي نيست، افزود: در محور آرادان به سرخه و برعكس، سمنان به دامغان و برعكس كه آمار قابل توجه تلفات در نوروز امسال در اين محور بود و همچنين محور ميامي- سبزوار، استراحتگاه و يا مجتمع بين راهي مناسبي وجود ندارد.
وي ادامه داد: در برخي مسيرها نيز توقف گاه هايي در حد چند مغازه وجود دارد كه جذابيت لازم براي توقف از سوي مسافران و خانواده ها را ندارد.
رئيس پليس راه استان سمنان تاكيد كرد: در برخي نقاط حساس در جاده هاي استان سمنان نيز اقدامات اوليه براي ايجاد مجتمع بين راهي انجام شده كه از سوي مسئولان استان بايد توجه بيشتري به اين امر شود تا به سلامت هموطنان هنگام عبور از جاده هاي استان سمنان كمك شود.
وي با اشاره به رخداد 9 حادثه جرحي در روز چهارشنبه پانزدهم ارديبهشت افزود: 13 نفر از هموطنان در اين حوادث مجروح شدند و اين حوادث تلفات جاني نداشته است.
خسروجردي با اشاره به عادي بودن تردد در محورهاي استان سمنان در حال حاضر افزود: پيش بيني مي كنيم از عصر فردا جمعه بر ميزان تردد خودروها از طرف استانهاي مازندران و گلستان به سمنان و در مسير اصلي تهران- مشهد افزوده شود.
رئيس پليس راه استان سمنان تاكيد كرد: بستن كمربند ايمني تمام سرنشينان، رعايت سرعت مطمئنه، رعايت فاصله طولي با خودروي جلو، حفظ هوشياري رانندگان و داشتن استراحت لازم در فواصل رانندگي طولاني و ... مهمترين توصيه هاي پليس راه به مسافران است.
در جاده اصلي تهران- مشهد در استان سمنان كه بيش از 600 كيلومتر است 35 دوربين ثبت سرعت، بر تردد خودروها نظارت دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.