يك فرمانده آمريكايي بدنبال مرگ يك نظامي آمريكا بدست نيروهاي داعش، از اوباما شكايت كرده وگفته است كه او بدون داشتن مجوز از كنگره و به صورت غيرقانوني به كشورهاي عراق و سوريه نيرو اعزام كرده است.

فرمانده آمريكايي، جنگ آمريكا عليه تروريستهاي داعش را غيرقانوني دانست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، كاپيتان نيتان مايكل اسميت افسر اطلاعاتي ارتش آمريكا و يكي ازفرماندهان نيروي دريايي اين كشور با اقامه دعوي در دادگاه واشنگتن، باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا را متهم كرد كه بدون مجوز كنگره اقدام به اعزام نيرو به خاك عراق و سوريه كرده كه با اين كار، قانون شكني كرده و لذا جنگ او با داعش، غيرقانوني است.
اسميت در دعوي خود داعش را 'ارتش قصاب ها' خوانده و از مبارزه با اين گروه حمايت كرده اما از دادگاه مذكور خواسته است كه اوباما را وادار كند تا در تصميم گيري در مورد اعزام نيرو به اين كشورها مجوز كنگره آمريكا را كسب كند.
در پرونده اين شكايت گفته شده است كه درچهار چوب ماده قانوني موسوم به 'قطعنامه قدرت هاي جنگي سال 1973' وقتي كه رييس جمهور آمريكا به مناطق درگيري نيرو اعزام مي كند بايد درفاصله 60 روز از اعزام نيروها مجوز كنگره اين كشور را كسب كند تا بتواند به عمليات مورد نظر خود در شكل اعلام جنگ ادامه دهد.
برخي گمانه زني ها حكايت از ترس نظاميان و فرماندهان آمريكايي از رويارويي آنها با گروههاي تروريستي ازجمله داعش در خاك عراق و سوريه حكايت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.