تب استرس کنکور کارشناسی ارشد بر خلاف سال های گذشته پار ا از حد فراتر گذاشته و والدین داوطلبان را نیز درگیر خود کرده است.

استرس غول ترسناک "کنکور" به فوق لیسانس رسید/ بدون مدرک فوق استخدام نمی شوی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور کارشناسی ارشد از دیروز در کشور آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد. با اینکه آزمون در روزهای تعطیل هفته در حال برگزاری است اما خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف محل برگزاری آزمون‌ با حضور والدین و خانواده‌های داوطلبان به محل دعا و نیایش بدل شده بود.
حضور پرشمار والدین، نگرانی و استرس آن‌ها نظر عابران را جلب می‌کرد، این موضوع تبدیل به رسم هرساله در خانواده ها شده که تا نزدیک درب های ورود به جلسه نزدیکانشان را همراهی کنند و بعد خودشان به دعا و نیایش مشغول شوند. 
این رسم پا را از کنکور سراسری فراتر گذاشته و حالا کنکور ارشد هم استرس های خاص خودش را دارد، آخر هر چه باشد این روزها تمام دستگاهها کارمند فوق لیسانس می خواهند.
مشاهده استرس و نگرانی در چهره هر داوطلب، نظر هر بیننده را جلب می‌کرد، هنگامی که از آن‌ها علت این اضطراب را می‌پرسیدیم حساسیت بالای امتحان و رقابت فشرده همچنین دخیل بودن آن با سرنوشت آینده را مطرح می‌کردند.
امتحان در رأس ساعت 8 با نظم خاصی آغاز شد به طوری که قبل از شروع این آزمون بزرگ برگه‌های نظرسنجی در بین داوطلبان پخش شد.
طراحی سؤالات خارج از منابع اعلام شده سازمان سنجش
برخی از دانشجویان سطح سؤالات را فراتر از منابع اعلام شده توسط سنجش می‌دانستند و با تعجب خاصی می‌گفتند که چرا از کتابی خارج از منبع، سؤال طرح شده بود.
یک داوطلب در خصوص اینکه تعداد مراقبین زیادتر از حد معمول بود گفت: به دلیل وجود رشته‌های مختلف امتحانی در این حوزه، سؤالات من با داوطلب دیگری اشتباه جابه‌جا شده بود و این مسئله وقت من را گرفت.
وی ادامه داد: در زمان شروع امتحان تطبیق مدارک و اثر انگشت صورت می گیرد که این مسئله باعث ایجاد اضطراب و استرس میان داوطلبان می شود.
داوطلبان در هنگام بیرون آمدن از کنکور، سطح سؤالات را سخت اعلام کردند و از این موضوع ابراز ناراضی بودند.
گفتنی است کنکور کارشناسی ارشد سال 95 با شرکت 762 هزار داوطلب به همراه 21 المپیاد دانشجویی تا عصر امروز جمعه ادامه دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.