۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 376440

تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم طی پانزدهمین سفر پزشکی خود به کردستان، بار دیگر پیچیده‌ترین خدمات تخصصی و جراحی را بدون چشمداشت ارائه کردند و به رکورد ۱۱ هزار ویزیت و ۷۹۰ جراحی رایگان طی ۱۵ سفر پزشکی جهادی دست یافتند.

رکوردی پزشکی از جنس جهادی + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پانزدهمین اعزام تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم به استان کردستان صورت پذیرد. در این راستا پیچیده‌ترین جراحی‌های پلاستیک در مناطق محروم توسط عضو ایرانی آکادمی جراحان پلاستیک اروپا و تیم فوق تخصصی‌اش با اتکاء به روحیه بسیجی و به صورت رایگان برای پانزدهمین‌بار در بیجار صورت پذیرفت.

در این رابطه دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی - مسئول تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم در تشریح اقدامات صورت پذیرفته به تسنیم عنوان کرد: در مدت 4 روز با همت این تیم جراحی پلاستیک بالغ بر 300 ویزیت تخصصی انجام شد که 38 مورد آن مربوط به ناهنجاری‌های شکاف لب، کام و سر و صورت بود که جراحی شدند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تعداد وزیزیت ها و جراحی‌ها در طول این 15 سفر پزشکی جهادی عنوان کرد: طی 15 سفر تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم به سراسر کشور به مرز 11 هزار ویزیت و 790 جراحی رایگان دست یافتیم و دو هزار بیمار نیز به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

کلانتر هرمزی - رئیس سابق بیمارستان فوق‌تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد با تشکر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره سفر شانزدهم تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم بیان کرد: احتمالاً این سفر به استان خوزستان و در فصل پاییز صورت پذیرد.

عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا با بیان اینکه تمام وسائل جراحی و هزینه‌های ایاب و ذهاب این تیم به صورت شخصی پرداخت شده است، درباره هزینه‌های کلی 11 هزار ویزیت و 790 جراحی رایگان که حاصل 15 سفر پزشکی جهادی است مایل به بازگوی این هزینه‌ها که به صورت شخصی صورت پذیرفته است نشد و تنها به این نکته اکتفا کرد که تمام این خدمات برای کاهش آلام و درد بیماران براساس منویات رهبر معظم انقلاب برای کمتر کردن درد و رنج بیماران کشور با زنده نگه داشتن اقدامات پزشکی در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش تسنیم، تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم با ابتکار دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی چند سالی است که به مناسبت‌های متعدد از جمله ولادت‌ها، مناسبت‌های انقلابی و ... با سفر به مناطق محروم و کم‌برخوردار بدون هیچ چشم‌داشت و کمک‌های دولتی و حتی خیریه‌ها اقدام به ویزیت تخصصی و جراحی‌های پلاستیک رایگان می‌کند.

کلانتر هرمزی در مصاحبه‌های قبلی خود با تسنیم درباره چگونگی حمایت‌ها از تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم توضیح داده بود: «این تیم هرگز کمک مالی نگرفته و نمی‌گیرد و متکی به هیچ سازمان و یا بنیادی نیست ولی اگر در آینده نهادی آمادگی همکاری داشته باشند بیشترین نیازی که در این گونه اعزام‌ها خواهیم داشت تجهیزات پزشکی از جمله نخ و سوزن جراحی، دستکش‌های مخصوص و همچنین چسب و پانسمان‌ مخصوص است ولی به هیچ عنوان مشارکت و یا کمک مالی دریافت نمی‌کنیم».

عبدالجلیل کلانتر هرمزی؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا است که تاکنون بیش از صدها جراحی جمجمه جدا از جراحی‌های سر و صورت انجام داده است و به عنوان معدود جراحان پلاستیک متبحر در خاورمیانه در زمینه جراحی جمجمه اطفال شناخته می‌شود، کلانتر هرمزی از دوران دفاع مقدس و حضور رهبر معظم انقلاب و شهید دکتر مصطفی چمران خاطرات بکری دارد، بطوریکه از شلیک نخستین تا آخرین گلوله در جبهه‌ها حضور داشته است و در حوزه علوم و دانش نیز از جمله نخبگان پزشکی ایران و دنیا به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.