۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 376453

اصناف با سازمان امورمالیاتی برای مالیات امسال توافق کردند و قرار است برگ قطعی‌های مالیاتی و صدور مفاصاحساب مالیات مشاغل در کمتر از ۶ ماه تعیین تکلیف شود.

مالیات امسال مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بعد از یک ماه کار کارشناسی میان اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیتی برای تعیین مالیات سال جاری دو طرف به توافق رسیدند. رئیس اتاق اصناف ایران آن را توافقی متمایز با همیشه دانسته و از آن ابراز رضایت دارد.

علی فاضلی در این ارتباط  پیش بینی کرد که بخش عمده ای از مطالبات و درآمدهای مالیاتی دولت در کمتر از 6 ماه وصول شود و آن را در راستای تحقق شعارِ امسال مقام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل دانست.

بنا بر این گزارش یکی از مشکلات پیش روی بنگاه و واحد های تولیدی دریافت مالیاتی‌هایی است که بعضا با در آمد آنها هم خوانی ندارد. فاضلی در این ارتباط می گوید: بهره گیری از تمامی ظرفیت های بنگاه های تولیدی، جذب حداکثری فرصت های شغلی و به حداقل رساندن تعدیل های شغلی، افزایش کیفیت و تنوع محصولات تولیدی با رویکرد صادراتی، تسهیل و بهبود محیط کسب و کار، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و رونق کسب و کار و همچنین وصول هرچه بیشتر درآمدهای مالیاتی برای کاهش وابستگی اقتصاد به نفت در دستور کار قرار گرفت.

زمان صدور مفاصاحساب کوتاه می‌شود

وجه تمایز تفاهم نامه مالیاتی امسالِ اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی از زبان رئیس این اتاق صدور مفاصاحساب مالیاتی مشاغل در کمترین زمان ممکن است .

فاضلی دراین باره می‌گوید: پیش بینی ما این است که تکلیف بخش اعظمی از برگ قطعی های مالیاتی که بوروکراسی و نارضایتی شدید مودیان و انحراف از شفافیت اداری را در پی داشته است، در کمتر از 6 ماه مشخص شود و دولت هم بخش عمده ای از مطالبات و درآمدهای مالیاتی را ظرف مدت کمتر از 6 ماه دریافت می کند.

رئیس اتاق اصناف ایران این تفاهمنامه را موجب روان سازی فعالیت های اقتصادی و افزایش رضایت مندی سه میلیون بنگاه اقتصادی می داند.

براساس گزارشی که اتاق اصناف ایران ارائه کرده است: فقط مودیان بند ج مشمول تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی هستند و دامنه این تفاهم نامه صرفا مودیان بند ج قانون مالیات های مستقیم (مشاغل و اصناف) را شامل می شود و دفاتر و اسناد مودیان بند الف و ب از سوی سازمان امور مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است، بر اساس اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سال 1394 اصناف، مودیان موضوع بند ج ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم تا پایان خرداد ماه 95 موظف به ارائه اظهار نامه مالیاتی به صورت الکترونیکی هستند ولی شرکت‌ها طبق روال سال های قبل تا پایان تیرماه برای ارائه اظهار نامه مالیاتی فرصت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.