۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
کد خبر: 379952

محمد حسین جعفریان

معامله جدید «پترائوس» با آل سعود

رئیس سابق سازمان سیا طی یادداشتی در روزنامه «واشنگتن پست» مدعی شد تعصبات ضد اسلامی به ضرر آمریکاست و افزود؛ تروریستها در پی درگیری تمدن‌هایند. ژنرال«دیوید پترائوس» در این نوشته از افزایش نگرانی‌اش به خاطر اظهارات سیاسی تند در داخل و خارج آمریکا علیه اسلام و مسلمانان خبر داده و این رفتار را نکوهش کرده است. اما سؤال مهم در این بین آن است که آیا این ژنرال کهنه کار آمریکایی که سوابق جنگ در کشورهای مسلمان را نیز در کارنامه دارد، در این اظهارات خود صادق است؟ اگر چنین است چرا او امروز به این نتیجه مهم رسیده است؟ چرا در برهه‌های بسیار مهمتری نظیر فاجعه قرآن سوزی توسط یک کشیش دیوانه که باعث انبوهی از اعتراضات جهانی و کشته و زخمی شدن بسیاری شد، او کوچکترین عکس العملی نشان نداد؟ یا چرا وقتی نشریات غربی آن کاریکاتورهای موهن را علیه مقدسات مسلمین منتشر کردند؟ اکنون دقیقاً چه اتفاقی افتاده است که رئیس سابق سازمان سیا را نگران اسلام و مسلمین کرده است؟!
اگر کمی هوشیار باشید و اخبار چند ماه اخیر را در آمریکا رصد کرده باشید کمابیش پی می‌برید چرا ناگاه دیوید پترائوس، تا این حد دل نگران شده که دست به قلم برده و در واشنگتن پست از دغدغه‌هایش برای اسلام نوشته است. چندی پیش یکی از اعضای سابق کمیسیون یازده سپتامبر در کنگره آمریکا خبر از وجود گزارشی محرمانه مبنی بر نقش عربستان سعودی در حمایت مستقیم از عاملان اصلی حملات تروریستی یازده سپتامبر داد. پیامد این ماجرا بود که آل‌سعود تهدید کرد در صورت علنی شدن گزارش مذکور صدها میلیارد دارایی خود را بلافاصله از آمریکا خارج می‌کند. چرا که احتمالاً آنها می‌توانند ادامه سناریو را پیش‌بینی کنند! کمیسیون یازده سپتامبر در کنگره، سال 2004 گزارش محرمانه 24 صفحه‌ای خود را تهیه و جزییات شیطنت‌های عربستان را در حمایت از تروریستها در این فاجعه آشکار کرده بود. اما در کمال حیرت، معلوم نیست چرا در نسخه نهایی گزارش مذکور که همان سال منتشر شد، به جای این حقایق تکان دهنده، عربستان از هر اتهامی مبرا شده است! البته بخوبی می‌توان دریافت در سایه دولت جاهلانه بوش، دریای دلارهای سعودی باز هم در آمریکا معجزه کرده و آفتاب تابان را شام تاریک به افکار عمومی آمریکا و جهان نشان داده‌اند. همیشه کسانی چون «پترائوس» آماده بوده‌اند تا با مبالغ مشخص در زمان‌های حساس به میدان بیایند و مسیر یک تحقیق یا یک جریان را به گونه‌ای که آل سعود اراده می‌کنند، تغییر دهند. حالا بیم افشای این گزارش محرمانه و انفجار افکارعمومی آمریکا و جهان می‌رود و بدیهی است در آن صورت ذهنیت‌ها درباره کشوری که هنوز هم پایتخت واقعی تروریست‌هاست، چه خواهد بود! هم از آنروست که پترائوس به نام اسلام درصدد است علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و پیش پیش از شدت هجوم رسانه‌ای و نفرت افکارعمومی که علیه سعودی‌ها در پی افشای گزارش مذکور ایجاد می‌شود بکاهد، اما در قدم اول و در پشت نقاب ریاکاری شرم آوری با ادعای حمایت از اسلام و مسلمانان مزدوری‌اش را عملی کرده‌است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجعفرکاظمی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    5 0
    وقتی که سران کثیف عربستان دائما با سران آمریکا دیدارهای مخفیانه وعلنی دارند وهدیه های آنچنانی به هیلاری بدهند ووقتی که آقای رئیس امارات ، هیلاری را " آنگونه که تلویریون نشان داد " بغل کند انتظار بیش از این نمیتوان داشت.دم خروس از زیر قبا بیرون زده وهمه مامیدانیم ولی " چه بایدکرد؟ "
  • حسين IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    1 0
    ازرفتن به مكه و دادن ٩ ميليارددلار به ال سعود بپرهيزيد