قدس آنلاین: به همت استاندار خراسان شمالی و پیگیریهای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، قریب به ۵۰۰۰ جلد کتاب به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال از سوی کتابخانه ملی کشور به کتابخانه‌های عمومی استان اهداشد.

۵۰۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی اهداء شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه فرهنگسازی برای اهدای کتاب یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای سطح مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، افزود: كتاب نقش اساسي و كليدي در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتي مردم را داراست  با اين وصف يكي از راه هاي جذب مشاركت هاي مردمي ، اهداء كتاب به كتابخانه هاي عمومي است.

سید علی‌اکبر پرویزی، با معرفی کتابخانه‌های عمومی  بعنوان سکاندار گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی  در استان تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و  مزین شدن سال جدید بنام« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، از همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی استان که دارای کتاب ‌های بلااستفاده و خوانده شده هستند دعوت کرد با اهدای کتاب به کتابخانه  های محل سکونت خود ، امکان استفاده همگانی از کتاب  را فراهم سازند و با مشارکت ارزنده خود در طرح اهدای کتاب ،گامی ارزنده در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بردارند.

وی با تقدیر از مدیریت کتابخانه ملی  در حمایت از استانهای  در حال توسعه خاطر نشان ساخت : امیدوارم این همکاری تداوم داشته باشد که به یقین تجهیز کتابخانه های عمومی می تواند گام بلندی در توسعه و پیشرفت استان باشد .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز بیان‌کرد، با توجه به مستعد بودن منطقه از لحاظ کتابخوانی و نیاز مبرم به منابع، تعامل بین سازمانها ضرورت دارد و کتابخانه‌ها نباید منتظر سهمیه کتاب از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باشند و بایست با رایزنی و تعامل و مشارکت بتوانند که کتابهای اهدایی را  جذب و جهت استفاده مراجعین و عموم مردم در قفسه‌های کتابخانه‌ها قراردهند.

 علی‌‌محمد جهانی، افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان استان  نیز برای گسترش فضای کتابخانه‌ها و توسعه منابع کتابخانه‌ای از دیگر اقداماتی است که می بایست در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مورد توجه قرار گیرد و  تمامی کتابداران و رؤسای ادارات شهرستانها باید با شناسایی و جذب این ظرفیت و نزدیک کردن آنها به کتابخانه‌ها  تلاش کنند تا  گامی بلند در جهت توسعه مطالعه و کتابخوانی داشته باشیم.

وی  با اشاره به اینکه  با همت همه همکاران  در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان الحمدالله استان ما، جزو 6 استان برتر از نظر شاخص‌های اعضا و امانت در کشور است ولی هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب بایست تلاش‌های بیشتری  انجام شود.

شایان ذکر است؛ سید علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی طی نامه‌ای ضمن تقدیر از دکتر صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دکتر امیرخانی، معاون کتابخانه ملی خواستار مساعدت بیشتر سازمان اسناد و کتابخانه ملی به استان شد.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.