۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 383759

قدس آنلاین/ طیبه مروت: در واپسین روزهای حیات مجلس نهم، نمایندگان ملت در نشست علنی خود به ریاست علی لاریجانی گردهم آمدند تا یکی از روزهای پرمصوبه مجلس نهم را رقم بزنند.

نشست پر مصوبه مجلس نهم در روزهای پایانی

در جلسه علنی روزگذشته که مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر بود؛ مجلس میزبان سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح و سردار طلایی‌نیک، معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بودند.

امروز به نیروهای انقلاب اعتماد نمی‌شود
سرلشکر پاسدار محمد باقری از نمایندگان مجلس نهم بابت تخصیص اعتبار به بخش دفاعی در بودجه سال 95 تشکر کرد. وی با بیان اینکه هنوز به نیروهای انقلاب اعتماد نمی‌شود، گفت: هنوز فکر می‌کنیم که آن کسانی که آن تحولات را رقم زدند امکان ایجاد تحولاتی در کشور را ندارند. هنوز هم فکر می‌کنیم مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی کشور باید بتواند ما را از پای درآورد.
رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اگر آن روز به سخن امام در مورد اهمیت جنگ و اینکه جنگ در رأس امور کشور است کم توجهی کردیم و به آن ایام آخر جنگ رسیدیم امروز هم اگر به پیام رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و اتکای به ملت در مورد مقابله با استکبار توجه نکنیم به همان روزها خواهیم افتاد.

یکی از بهترین دوره‌های مجلس
سردار رضا طلایی‌نیک، معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه نمایندگان مجلس نهم در پشتیبانی از بنیه دفاعی کشور و نیروهای مسلح سنگ تمام گذاشتند، گفت: سهم بودجه بنیه دفاعی کشور از بودجه عمومی در سال 95 به 4 درصد افزایش یافت.
طلایی نیک با بیان این مطلب که دوره نهم مجلس یکی از بهترین دوره‌های مجلس بود، تصریح کرد: نمایندگان دوره نهم مجلس، در 20 قانون و موضوع درباره بنیه دفاعی کشور، مصوباتی داشتند که گره‌گشایی بزرگی در دفاع از بنیه دفاعی کشور بود.
معاون پارلمانی وزارت دفاع با اشاره به مصوبه مجلس درخصوص غیردولتی شدن سازمان اتکا افزود: تاکنون در هیچ یک از قوانین تصریح نشده بود «سازمان اتکا» شرکت دولتی است، این سازمان به صورتی است که یک ریال ردیف بودجه دولتی ندارد، با تصویب این قانون، سازمان اتکا از نظارت مجلس خارج نمی‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اساسنامه سازمان اتکا تصویب فرمودند، اموال و سرمایه‌های سازمان اتکا متعلق به کارکنان نسل‌های نیروهای مسلح است؛ این بدان معناست همه کارکنان نیروهای مسلح نسل به نسل مالک سازمان اتکا بوده و خواهند بود، نه افراد خاصی که سهامدار اتکا هستند.
گفتنی است، طبق مصوبه مجلس سازمان اتکا به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی اضافه شد.

توصیه‌های یک پیشکسوت به تازه واردها
احمد توکلی، در روزهای پایانی مجلس نهم به همکارانش در مجلس دهم توصیه کرد به اقتصاد توجه ویژه داشته باشند.
نماینده مردم تهران در تذکری شفاهی گفت: معمولاً در مجلس اینگونه بود که تهرانی‌ها بار مسایل ملی را بر دوش می‌کشیدند، ممکن است این رویکرد در مجلس آینده به سختی دنبال شود.
توکلی در توصیه‌ای به نمایندگان شهرستانی تصریح کرد: توصیه من به نمایندگانی که از شهرستان می‌آیند به عنوان برادر پیرشان این است که از اینکه تبدیل به کارپرداز حوزه انتخابی‌شان شوند، بپرهیزند؛ شما نماینده ملت ایران هستید حال از هر نقطه کشور انتخاب شوید.
توکلی ادامه داد: توصیه آخرم به برادران و خواهران اصلاح‌طلب این است، حالا که قدرت به آن‌ها رسیده در خدمت مردم باشند. به حساسیت‌های مردم توجه کنید زیرا حساسیت‌های مردم موضوعات سیاسی و جناحی نیست.
همچنین طبق مصوبه مجلس، جرایم و تخلفات انتخابات الکترونیکی مشمول مجازات‌های قانون جرایم رایانه‌ای شد.
همچنین با رأی نمایندگان مجلس، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس نهاد ملی آموزش و تربیت فنی‌ حرفه‌ای شد.
کلیات طرح اصلاح 3 ماده از قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 نیز به تصویب وکلای ملت رسید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر محسن قناویزچی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    امید است با پایان ماموریت مجلس نهم جامعه از تجربیات نمایندگان محترمی که مجلس را ترک می کنند بهره مند باشند و نمایندگان ادوار مجلس در جهت تقویت احزاب و مشارکت عمومی مردم نقش آفرین باشند.
  • اكبري IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    خدايي مجلس نهم چي داره در آينده بگه . من بودم مجلس نهم را به توپ مي بستم