چین و کره جنوبی یک بار دیگر تاکید کردند که برای منصرف کردن کره شمالی از ادامه ساخت و توسعه تسلیحات هسته ای باید تحریم‌ها را با قدرت علیه این کشور اعمال کرد.

چین و کره جنوبی بر اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی تاکید کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این تصمیم در دیدار مقام‌های بلندپایه دو کشور در سئول صورت گرفت و طرفین تاکید کردند که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از انجام آزمایش اتمی ماه ژانویه کره شمالی وضع شد، باید اجرا شود.
«یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی و «لیو چی بائو» رئیس اداره تبلیغات حزب حاکم چین در دیدار دوشنبه شب در سئول خاطرنشان کردند که از هیچ همکاری برای پیشبرد تحریم ها و همچنین قانع کردن کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه تسلیحاتی هسته ای دریغ نخواهند کرد.
این اولین بار از سال 2006 میلادی تاکنون است که یک مقام از راس این اداره حزبی به کره جنوبی سفر می کند.
تلویزیون کره جنوبی در گزارشی با اشاره به برنامه تسلیحاتی اتمی کره شمالی و همکاری سئول و پکن در این باره آورده است که هر دو مقام خواستار آن شده اند که به اجرای تحریم ها و تاثیر آن باید باور واقعی داشت.
در همین حال گزارش شده است که مقام چینی با شماری از مقام های کره ای در شهر سئول دیدار و با آنان درباره برنامه هسته ای کره شمالی، امور شبه جزیره کره و کنگره اخیر حزب حاکم کارگر در کره شمالی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
فشارها بر کره شمالی برای توقف آزمایش های اتمی و رها کردن برنامه ساخت سلاح هسته ای افزایش یافته و بسیاری از کشورها پیونگ یانگ را تحریم کرده اند و روسیه و سوئیس نیز بتازگی از اعمال تحریم های سخت علیه این کشور خبر داده اند.
کره شمالی در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 و همچنین ژانویه سال جاری میلادی (2016) دست به آزمایش هسته ای زده است.
با وجود درخواست برای توقف برنامه هسته ای و تاکید بر همکاری با کره جنوبی، مقام حزبی ارشد چین به وزیر خارجه کره جنوبی گفت که در کنار تحریم ها، دو کره باید با یکدیگر همکاری کنند.
وی افزود که چین نه فقط به حل مسئله مساعدت می کند بلکه به موضوعات دیگر کره شمالی از جمله سوء تغذیه در آن کشور به دلیل اعمال تحریم ها توجه دارد و برای حل مشکلات تلاش خواهد کرد.
تاکید چین برای همکاری دو کره در شرایطی است که کره جنوبی این هفته درخواست کره شمالی برای گفت وگو در عرصه های دولتی و نظامی را رد کرد.
کره شمالی و جنوبی به لحاظ فنی در جنگ به سر می‌برند زیرا جنگ 1950 تا 1953 بین این دو کشور با امضای آتش بس خاتمه یافت و هنوز تواقفنامه صلحی میان آنان منعقد نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.