قدس آنلاین - یزد : استاندار یزد گفت : پیوند بین صنعت، دانشگاه و تشکل های صنعتی از ضروریتهای استان محسوب می شود و ایجاد مرکز علم و کار برای ایفای نقش موثر در این زمینه راه اندازی شده است

 ارتباط  منسجم بین صنعت و دانشگاه از ضروریت های استان است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد میرمحمدی در جلسه همکاری مرکز علم و کار اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی و دانشگاه های استان یزد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) و حماسه آزادسازی خرمشهر و با اشاره به ارتباط میان سیستم های اجرایی و سیستم آموزشی و پژوهشی استان ، اظهار داشت : با توجه به ظرفیت بالای صنایع در استان ، ظرفیت دانشگاهها و تشکل های مردم نهاد نیاز به این ارتباط به خوبی احساس می شود و اگر این ظرفیت ها به صورت جداگانه شکوفا شود ، مهمترین اصل یعنی اصل هم افزایی از بین می رود .
وی افزود : با برنامه ریزی و ارتباطات منسجم بین صنعت و دانشگاه در استان می توان به دستاوردهایی رسید که مورد استفاده در سطح ملی باشد .
میرمحمدی تصریح کرد: دانشجویان باید بر اساس نیاز جامعه در رشته های مورد نیاز تحصیل کنند و شایسته است دانشگاهها برای رفع این نیاز سرمایه گذاری کنند .
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان ساخت : نیاز به تعیین هدف مشخص برای فارغ التحصیلان داریم که بعد از فراغت از تحصیل سردرگم نشوند و با برنامه هایی که از پیش برای آنها تعیین شده، گامی در جهت پیشرفت کشور بردارند .

میرمحمدی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی برای فارغ التحصیلان استان گفت : اطلاع از رشته ها و چگونگی بازارکار این رشته ها و محدود یا نامحدود بودن بازار کار از مزیت های بانک اطلاعاتی خواهد بود که در برنامه ریزی آموزشی کشور می توان از آن به خوبی استفاده کرد .
استاندار افزود : برنامه ریزی برای اشتغال فارغ التحصیلان دکترا و کارشناسی ارشد ارزشمند است اما بیشترین قشر فارغ التحصیل ما در مقطع کارشناسی هستند که باید به آن ها نیز توجه ویژه شود .
میرمحمدی ادامه داد  : بازار و فروش از اصلی ترین مباحث در سرمایه گذاری هستند و یکی از مشکلات  استان این است که بدون توجه به نیاز بازار ،کالا و محصولات را تولید می کنیم .
وی تصریح کرد : بازاریابی یک علم است که در آن ارتباطات برای یافتن بازار بسیار مهم تلقی می شود اما  مهمتر از بازاریابی ، حفظ و استمرار بازار و نگه داشتن مشتری است که نیاز به رعایت اصول مشتری مداری و بازارشناسی دارد .
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بهداشت محیط کار اظهار داشت : بهداشت و ایمنی کار جزء ساختارهای جدائی ناپذیر سیستم  و سازمان هاست که وجود آن برای احترام به کارگر ، کادر فنی و مدیریت ضروری است .
وی بر اولویت دید پژوهشی بر دید آموزشی تاکید و گفت : دید پژوهشی دید جستجوگر و راهگشا است که  به دنبال یافتن شیوه ای برای حل مسائل و مشکلات است در حالیکه آموزش تنها یک مسیر تعریف شده را دنبال می کند .
استاندار یزد درپایان سخنان خود استفاده بهتر از ظرفیت های صنایع و دانشگاه را به منظور رشد و پیشرفت استان خواستار شد.
در این جلسه از نمایندگان دانشگاهها و مراکز علم و کار در دانشگاههای استان به دلیل همکاری صمیمانه با مرکز علم و کار اتاق بازرگانی استان تقدیر شد .
گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه جامع همکاری مرکز علم و کار اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان و دانشگاههای یزد با حضور مسئولان مربوطه امضا شد .

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.