مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمامی زائران مجاز عتبات بیمه هستند، گفت: مشتاقان زیارت از سفرهای غیرمجاز پرهیز کنند.

زائران غیرمجاز محروم از بیمه/ائمه جماعات به کمک سازمان حج می آیند

به گزارش قدس آنلاین،محسن نظافتی در گفتگو بامهر با اشاره به سفرهای غیرمجاز زائران ایرانی به عتبات عالیات افزود: هر ماه علاوه بر زائران مجازی که از طریق دفاتر زیرمجموعه سازمان حج به عتبات عالیات عراق سفر می کنند تعدادی از زائران نیز از طریق کاروانهای غیرمجاز و به صورت گروهی به این سفر می روند که بعضا با مشکل مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه در قوه قضاییه شعبه ای برای رسیدگی به پرونده های زائران غیرمجاز ایجاد شده است، گفت: در صورت شکایت زائرانی که در این سفرها با مشکل مواجه شده اند در شعبه ای خاص به این موضوع رسیدگی شده و افراد خاطی محاکمه می شوند و در نهایت دفتر غیرمجاز پلمپ خواهد شد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تعداد اینگونه دفاتر غیرمجاز در سطح کشور زیاد است و لذا از تمامی مشتاقان زیارت عتبات تقاضا داریم با این دفاتر سفر نکنند حتی اگر وعده هایی نیز به آنان داده شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد زائران اطلاعی از غیرمجاز بودن دفتر ندارند و در طول سفر که دچار مشکل می شوند و یا بعد از سفر متوجه این موضوع می شوند، گفت: در این شرایط ابتدا به سازمان حج و سپس به مراجع قضایی شکایت می کنند.

وی از هماهنگی با ائمه جمعه و مساجد برای اطلاع رسانی به مشتاقان زیارت عتبات خبر داد و گفت: از آنها می خواهیم که مردم را در جریان سفر به عتبات و اینکه دفتر اعزام کننده به عتبات عالیات مجوز دارد و یا خیر، قرار دهند تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

نظافتی اظهار داشت: اتفاقات ناخوشایندی که برای زائران عتبات رخ می دهد برای آنهایی است که از طریق غیرمجاز سفر می کنند و زائران مجاز از این وقایع در امان هستند.

به گفته وی ، زائران اعزامی به عتبات عالیات تا سقف ۲۵۰ میلون تومان بیمه می شوند و امنیت آنها نیز تامین می شود در صورتی که این شرایط برای زائران غیرمجاز وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.