قدس آنلاین/ فاطمه معتمدی: «استاندار محترم خراسان رضوی! شما نماینده عالی دولت در استان هستید چرا در خصوص پایبند نبودن بانک صادرات نسبت به تعهداتش و پرداخت نکردن پول سپرده گذاران پیگیری انجام نمی شود؟»

 ۷۰درصد بدهی های « میزان» به مردم پرداخت شد

این مطلب بخشی از پیامک شهروندی به روزنامه قدس بود که در آن نسبت به تأخیر در پرداخت مطالبات سپرده گذاران و نیز عملکرد بانک صادرات انتقاد و گلایه شده بود. البته نمونه آن، چه به صورت تلفنی و چه در قالب پیامک به روزنامه همواره زیاد است که شهروندان خواستار پیگیری موضوع هستند.

 اجازه مصاحبه نداریم!
در پیگیری این خواسته مردم در گام اول تماسی با مدیر شعب بانک صادرات خراسان رضوی برقرار شد. «سربیشه ای» در این خصوص اظهار داشت:این موضوع و کسب اطلاعات در خصوص آن را باید از طریق روابط عمومی بانک صادرات در تهران جویا شوید. ما مجاز به مصاحبه در این خصوص نیستیم.
گام دوم، تلاش ما برای برقراری تماس و ارتباط با روابط عمومی بانک صادرات در تهران بود که آن هم متأسفانه بی نتیجه ماند.
با این حال، مدیرکل دفتر هماهنگی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید موضوع  مد نظر از بانک صادرات تهران پرسیده و پیگیری شود، ولی پاسخگوی موضوع بود.

 پیگیری برای تسریع در پرداخت مطالبات
مدیر کل دفتر هماهنگی امـــور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در خصوص  گلایه سپرده گذاران میزان از نحوه عملکرد بانک صادرات و طولانی شدن روند پرداخت مطالبات بیش از 40 میلیون تومان اظهار داشت: استانداری خراسان رضوی پیگیر است تا مطالبات سپرده گذاران مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان توسط بانک صادرات در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: عملکرد بانک صادرات بدین گونه است که به تناسب دریافت پول از محل دارایی‌های میزان نسبت به پرداخت مطالبات سپرده گذاران اقدام می‌شود.
وی اضافه کرد: در این زمینه باید گفت، به هر اندازه که این دارایی ها آزاد و منتقل شود، کار پرداخت پول نیز انجام می‌شود.

 کندی کار در انتقال املاک
وی با بیان اینکه کار بیشتر انتقال دارایی‌های میزان انجام شده است، گفت: اکنون بیشتر، موضوع انتقال املاک مانده است که قدری روند واگذاری ها در این بخش با توجه به بازداشت ها و توقیف املاک کار انتقال با کندی مواجه است. با این حال امید است با پیگیری‌های انجام شده، بتوان شاهد سرعت در این بخش بود تا بتوان مطالبات  شمار بیشتری از سپرده گذاران میزان را پاسخ داد.
وی با تأکید بر اینکه پیگیری سرعت در انتقال دارایی‌های میزان در دستور کار است،تصریح کرد:در حال حاضر مبالغ کمتر از 40 میلیون تومان به طور کامل پرداخت شده است و در خصوص حساب‌های بیش از 40 میلیون تومان نیزبرای هر حساب 12 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی مانده است.
وی ادامه داد: به هر میزان که بتوان پول از بانک صادرات از محل انتقال ودارایی‌های میزان دریافت کرد، نسبت به پرداخت مطالبات مردم اقدام می‌شود.
 پیشنهاد و راهکارهای جدید
وی با بیان اینکه به عنوان نماینده استانداری در جلسات ستاد تسهیل بر موضوع وضعیت پرداخت مطالبات میزان نظارت کلی داریم، یادآورشد: در جلسه اخیر نیز پیشنهاداتی در خصوص راهکارهای  پرداخت مبلغ بیشتری از مطالبات سپرده گذاران میزان مطرح و مقرر شد، دوستان بانک صادرات موضوع را در تهران مطرح و بررسی کنند.
وی در این باره که در چه بازه زمانی مطالبات بیش از 40 میلیون سپرده گذار میزان به طور کامل پرداخت خواهد شد، گفت: نمی‌توان زمان دقیق و مشخص شده ای را اعلام کرد با این حال تسریع در پرداخت مورد تأکید است، اما به دلیل سخت و طولانی بودن روند انتقال دارایی‌های میزان بخصوص در حال حاضر املاک، تحقق این مسأله با کندی مواجه شده است.
رسولیان در خصوص آمار سپرده گذاران میزان با طلب بیش از 40 میلیون تومان خاطر نشان کرد: درصد این افراد کم است و بیشتر سپرده گذاران میزان با سپرده‌های کمتر از این رقم بوده است.
وی در این باره که تاکنون چه میزان از مطالبات سپرده گذاران میزان پرداخت شده است، تصریح کرد: کل مانده مبلغ بدهی در حال حاضر یک سوم است و دو سوم دیگر پرداخت شده است.

 مردم حق دارند
وی دراین باره که مردم از روند طولانی پرداخت سپرده‌های بیش از 40 میلیون تومان گلایه‌مند و از عملکرد بانک صادرات در این خصوص رضایت ندارند، گفت: مردم حق دارند از طولانی بودن پرداخت مطالبات گلایه مند باشند و این مسأله به خاطر سخت بودن کار انتقال دارایی‌های مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان است.
مدیرکل دفـــتر هماهنگی امـــور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی یادآور شد: مؤسسات مالی و اعتباری از جمله میزان مشکلاتی مانند تسهیلات معوقه دارند که سررسید آن گذشته، لذا وصول آن قدری زمان بر و سخت است و همه این‌ها از جمله دلایلی است که پرداخت مطالبات میزان را با کندی و تأخیر مواجه کرده و مردم نیز از این وضعیت ناراحت هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.