قدس آنلاین/ سینا حسینی: شایعه نگران کننده کناره گیری احتمالی تیم لیگ برتری بسکتبال ثامن از رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال ایران، ذهن هواداران و خانواده بسکتبال را بشدت درگیر کرد تا موجی از نگرانی میان ورزشی ها بابت سرنوشت این تیم خصوصی لیگ برتری به وجود بیاید. چند روز پس از این شایعه نگران کننده در محافل ورزشی و خبری، حالا مالک و سرمایه گذار اصلی باشگاه ثامن از حضور پر قدرت این تیم در رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال کشور خبر می‌دهد تا شایعه کناره‌گیری این تیم به کلی از بین برود.

 آسمانخراش‌های ثامن میدان را ترک نمی کنند

با نگاهی به عملکرد مجموعه ثامن و کارنامه این تیم در حوزه سرمایه گذاری و فنی می‌توان این مجموعه را در زمره مجموعه‌های موفق ورزشی قرار داد، اما مشکل تصمیمات اشتباه مدیریتی در برخی مقاطع این تیم را با بحران‌های ریز و درشت مواجه کرد تا دغدغه‌های مدیریتی این تیم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند، اما به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران، با ترسیم یک نقشه مدیریتی ایده آل می‌توان با این هزینه ثامن را در قامت یک مدعی مشاهده کرد.
بی شک اگر روند حرکتی مجموعه بسکتبال ثامن با ایده‌های مدرن مدیریتی به سمت جلو گام بردارد، این مجموعه ورزشی در پایان با آینده ای روشن و بدون بحران رو به رو خواهد شد، اما اگر اشتباه‌های فصل گذشته دوباره تکرار شود، این مجموعه با چالش‌های مشابه چالش‌های هفته‌های پایانی لیگ گذشته مواجه می‌شود که حاصل آن سردرگمی مدیریتی و فنی خواهد بود و زمینه پیدایش حاشیه‌های کاذب را برای این مجموعه خصوصی فراهم خواهد کرد.
با این وجود، مدیرعامل باشگاه بسکتبال ثامن در تازه ترین اظهارنظر خود در ارتباط با سرنوشت این تیم در رقابت‌های فصل آینده گفت: با رفع برخی مشکلات اقتصادی، حضوری پررنگ و قدرتمند در سوپر لیگ بسکتبال کشور خواهیم داشت.
آرمان عمرانی در خصوص شرایط تیم بسکتبال ثامن مشهد برای حضور در سوپرلیگ بسکتبال کشور در فصل بعد و شرایط حال حاضر این تیم اظهار داشت: ما نیازی به حمایت مجموعه و یا ارگان خاصی برای حضور در سوپر لیگ نداریم و اگر مشکلات اقتصادی که هم اکنون وجود دارد رفع شود، ما حضوری پررنگ را در سوپرلیگ از خود به نمایش خواهیم گذاشت.
وی افزود: ما در فصلی که گذشت تمام توانمان را به نمایش گذاشتیم و خوشبختانه جایگاه پنجمی برای ما که تیمی نوپا هستیم، عنوان ارزشمند و قابل تقدیر بود، اما اگر بنا باشد در فصل بعد هم در سوپرلیگ بسکتبال حضور پیدا کنیم، به طور قطع برای کسب این جایگاه تلاش نخواهیم کرد، بلکه به دنبال عنوانی بهتر در پایان فصل خواهیم بود.
 وی در خصوص تصمیمات خود در جریان فصل گذشته از جمله تعویض سرمربی عنوان کرد: در تمامی شرایطی که داشتیم، بهترین تصمیم گرفته شد و نمی‌توان در مورد هر مقطع بدرستی نظر داد، اما بهترین امکانات برای تیم بسکتبال ثامن مشهد فراهم شده بود و با روحیه و وحدتی که در تیم وجود داشت، ما عنوان مناسبی را در پایان کسب کردیم.
مدیرعامل باشگاه ثامن در ادامه خاطرنشان کرد: از زمانی که فعالیت خود را در این باشگاه آغاز کردم، بیش از 35 میلیارد ریال هزینه کرده ام، اما تاکنون حمایت شایسته‌ای از این باشگاه توسط مسؤولان استان انجام نشده است. در بسیاری از شهرهای دیگر شورای اسلامی شهر و شهرداری ها از تیم‌های لیگ برتر حمایت می‌کنند، اما در مشهد هیچ نهاد و ارگانی حاضر به حمایت از باشگاه ثامن نشده است.
عمرانی تأکید کرد: موفقیت این تیم برای جوانان امید ایجاد می‌کند و حضور نماینده‌ای از خراسان در سوپرلیگ به رشد توسعه رشته ورزشی بسکتبال در استان کمک خواهد کرد، زیرا ما می‌توانیم در کنار تیم اصلی، تیم پایه داشته باشیم تا درکنار سوپرلیگ، جوانانی را برای آینده پرورش دهیم، اما متأسفانه در خراسان رضوی فقط بخش خصوصی دلسوز ورزش است.
وی با تأکید براینکه با رفع موانع و مشکلات مادی، حضوری پررنگ و خوب را در سوپرلیگ تجربه خواهیم کرد، گفت: هم اکنون تمرینات تیم لغو نشده و تمرینات با بازیکنان بومی در حال برگزاری است، اما با توجه به هدف ما برای حضور در فصل بعد و کسب عنوانی بهتر از فصل گذشته، باید با تیمی مستحکم و سازماندهی شده در حد و اندازه نام خراسان در سوپرلیگ حضور پیدا کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.