قدس آنلاین: عضو مرکز تحقیقات نقص ایمنی اولیه اصفهان گفت: پیشگیری از تولد نوزادان نقص ایمنی اولیه در اصفهان گام تازه‌ای است که این خیریه به آن ورود پیدا کرده است.

پیشگیری از تولد نوزادان نقص ایمنی اولیه در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمد شهرویی اظهار داشت: با توجه به اینکه خیریه نقص ایمنی اولیه سالهاست در امر پیشگیری از بیماری نقص ایمنی اولیه ورود یافته امسال  پیشگیری از تولد نوزادان نقص ایمنی اولیه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی بیان داشت: بر همین اساس یک تیمی از پژوهشگران وپزشکان ایرانی از بلژیک به اصفهان آمدند که با انجام پژوهش روی چندین نمونه بتوانند از تولد نوزادان نقص ایمنی اولیه پیشگیری کنند.

عضو مرکز تحقیقات نقص ایمنی اولیه اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر هر مادر مبتلا به نقص ایمنی اولیه زمانی که تصمیم به بارداری کند نیاز به انجام یکسری آزمایشات دارد که هزینه این دست آزمایش‌ها ده میلیون تومان می‌شود و خیریه بستری فراهم ساخته تا هزینه این آزمایشات برای بیمار رایگان شود.

وی با اشاره به اینکه خیریه نقص ایمنی اولیه به دنبال بستن قراداد مستقیم با پژوهشگران بلژیکی است ، گفت: به منظور پیشرفت در حوزه درمان و پیشگیری از این دست بیماران نیاز به تبادل اطلاعات با پژوهشگران کشورهای پیشرفته است که هم اکنون به منظور برد موفقیت در حوزه پیشگیری از تولد این دست نوزادان اقدام به انعقاد قرارداد با بلژیک کردیم.

 شهرویی بیان کرد: به منظور تشخیص جنین‌های مبتلا به نقص ایمنی اولیه برای پیشگیری از تولد این نوزادان ، روشی به نام هولواگزوم سی اکواکسین وجود دارد یعنی تعیین توالی تمام اگزون‌ها که با این روش بین 80 تا 90 درصد قدرت تشخیص این ژن بیماری وجود دارد.

وی اعلام کرد: تفاهم نامه‌ای با دانشگاه لون بلژیکی به منظور تشخیص دقیق بیماری نقص ایمنی اولیه و  پیشگیری از تولد این نوزادان منعقد شده است که در حال حاضر نمونه‌های در دست بررسی داریم که اگر از هفته 12 تا قبل از 20 ژن بیماری در جنین مشاهده نشد، روند تولد آن طی شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.