وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه تروریستی موسوم به «جبهه النصره» خود را برای حمله به دمشق و محاصره ارتش سوریه در حلب آماده می کند.

«النصره» آماده حمله به دمشق و محاصره حلب

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه تروریستی موسوم به «جبهه النصره» خود را برای حمله به دمشق و محاصره ارتش سوریه در حلب آماده می کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تروریست های گروه موسوم به جبهه النصره برای حمله گسترده به مواضع نیروهای سوری در غوطه شرقی در حومه دمشق آماده می شوند.

«سرگی کورالینکو» رئیس مرکز حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه که وظیفه نظارت بر آتش بس در سوریه را برعهده دارد، اظهار داشت که گروه های مسلح وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه های معارض که به این گروه پیوسته اند نیروهای خود را ساماندهی کرده و با رفع نیازهای سلاح و مهمات خود هم اکنون آماده انجام عملیات هجومی هستند.

این ژنرال روسی تصریح کرد که اطلاعات نظامیان روس و دستگاه اطلاعاتی سوریه صحت این موضوع را تایید می کند و بمباران مواضع ارتش سوریه در غوطه شرقی و هدف قرار دادن محلات مسکونی در شهر دمشق توسط تروریست ها نیز موید این امر است.

کورالینکو برقراری آتش بس ۷۲ ساعته در غوطه شرقی و شهر داریا در حومه دمشق از بامداد ۲۴ می را به منظور برقراری ثبات در این منطقه خواستار شد.

در همین راستا این ژنرال روسی تاکید کرد که گروه تروریستی جبهه النصره گروهی جنگجو متشکل از ۶ هزار تروریست مسلح را در استان حلب به منظور محاصره نیروهای ارتش سوریه در اطراف این شهر از طریق حمله گسترده در جنوب و قطع محور نبل در شمال تشکیل داده است.

رئیس مرکز حمیمیم افزود که وخامت اوضاع در تعدادی از مناطق سوریه در نتیجه تلاش گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های وابسته به آن برای ناکام گذاشتن آتش بس صورت گرفته است. کورالینکو همچنین تصریح کرد که نیروی هوایی روسیه به حملات هوایی به مواضع جبهه النصره ادامه خواهد داد.

وی گفت: از تمام طرف های مربوطه می خواهیم که اقدامات هجومی و بمباران را متوقف کرده و از مناطق تحت سیطره جبهه النصره دور شوند چرا که جنگنده های روس به حملات هوایی علیه این گروه ادامه خواهند داد.

کورالینکو همچنین تصریح کرد که فرماندهی نیروهای مسلح سوریه برای جلوگیری از بمباران مکرر محلات مسکونی دمشق و مواضع ارتش از سوی تروریست ها اقدامات ویژه ای را اتخاذ نموده است.

وی در خصوص بیانیه روز یکشنبه شماری از گروه های مخالف که نسبت به خروج از آتش بس تهدید کرده بودند گفت: روسیه این اقدام را تلاشی می داند که می خواهد مسئولیت موارد نقض آتش بس را به گردن نیروهای دولتی بیندازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    تمام گرفتاری مسلمین درمنطقه وهابیون عربستان وترکیه دو به هم زن است تمامی تروریستها بایددرحداقل زمان ممکن بابمباران بی وقفه وشبانه روزی بطورکاملا مشخص تااخرین نفراین تروریستهاراباخاک یکسان کرده ونسل وریشه انهاخشکانده شودحالا میخواهدبه کام امریکاییها وحامیان منطقه ای انهاخوش نیایدبایدبدون نظرانها کاررایکسره کنندوالا این جنگ سالهامایه عذاب مسلمانان بیگناه خواهدشد