رئیس مجلس نمایندگان مصر، نمایندگانی را که از سیاست دولت انتقاد می کنند به اتخاذ اقدامات انضباطی تهدید کرد.

تهدید رئیس پارلمان مصر علیه نمایندگان منتقد دولت

رئیس مجلس نمایندگان مصر، نمایندگانی را که از سیاست دولت انتقاد می کنند به اتخاذ اقدامات انضباطی تهدید کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی عبدالعال» در اقدامی که سوالاتی را درباره استقلال پارلمان مطرح می سازد، برخی اعضای پارلمان را که به طور علنی از سیاست دولت انتقاد می کنند، به اقدام انضباطی تهدید کرد.

وی به یکی از نمایندگان پارلمان گفت که کشور با توطئه های خارجی مواجه است و انتقاد زمانی پذیرفته است که سازنده باشد نه مخرب.

این اظهارات عبدالعال در حالی است که تحلیلگران معتقدند پارلمان تا حد زیادی تصمیم دارد قوانین عبدالفتاح السیسی را تصویب کند بدون اینکه جنجال زیادی به پا شود.

بر اساس این گزارش، السیسی و بانک مرکزی در سایه بحران حاد دلار که باعث افزایش قیمت ها به خصوص قیمت داروها شده است، با انتقادات شدیدی مواجه هستند و همین امر باعث شده صدها کارخانه تولیدی با مشکل مواجه شوند و تعدادی از شرکت های محلی نیز فعالیت های خود را کاهش دهند.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی در ماه مارس قیمت پوند را به نسبت 14.3 درصد کاهش داد تا قیمت رسمی فروش دلار در بانک ها به 8.95 برسد در حالیکه دلار در بازار سیاه بسیار بالاتر از این نرخ به فروش می رسد.

در همین رابطه عبدالعال تصریح کرد: برخی ها به طور مرتب در برنامه های تلویزیونی حضور یافته و به موضوع سیاست های پولی دولت می پردازند که این امر تاثیرات زیانباری دارد.

وی افزود: بنابر این همه اعضای پارلمان موظفند که از پرداختن به موضوع سیاست پولی دولت خودداری کنند و در غیر این صورت به کمیته انضباطی ارجاع داده می شوند.

در همین راستا «احمد الطنطاوی» یکی از نمایندگان پارلمان با انتقاد از این اظهارات عبدالعال گفت که ما با اعضای پارلمان تعامل داریم نه با دانش آموزان مدرسه.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.