قدس آنلاین - یزد : مدير كل دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه گفت : اجلاس مجمع جهاني اسلام نقش مهمی به منظور تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در برابر توطئه های شوم استکبار جهانی ایفا می‌کند

اجلاس مجمع جهاني اسلام نقش مهمی در برابر توطئه های شوم استکبار جهانی ایفا می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دكتر "مصطفی زهرانی" در حاشيه‌ي هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با اشاره به نقش رسانه‌ها در انقلاب کلان کلامی، بررسی تحولات دنیا بر مبنای تئوری‌های مختلف را از جمله ویژگی‌های عصر امروز دانست و اظهارداشت : تئوری ارتباطات در جهان وب مسئولیت سنگین انتقال ارزش‌ها و باورهای درونی ملل مختلف را به عهده دارد.

وي افزود : مفاهمه نقاط مشترک، مبارزه با تعریف‌های نادرست از تعالیم اسلامی، بررسی راه‌های مقابله با خشونت، تعدیل تعرضات اجتماعی در برابر خطرات فرقه گرایی، حقوق شهروندی، بحران مهاجرت، مقابله با اسلام هراسی و بررسی خواهرخواندگی شهرهای اسلامی، از جمله محورهای تعیین شده در این اجلاس است که در قالب هشت پنل تخصصی بررسی می‌شوند.

مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران در مورد بحث برجام و ضرورت همبستگی در راستای تحقق اهداف آن نيز گفت: اگر فضای برجام به خوبی پیش رود، شکاف تاریخی که ایران را می‌خواست به عنوان شهروند درجه دو در جهان معرفی کند با رایزنی کشورهاي جهانی سومی با قدرت‌های بین المللی از بین خواهد برد و آنها را مجبور به تمکین می‌کند.

زهراني تصریح کرد: امروز کشورهای جهان قبول کرده‌اند که ایران یک قدرت بزرگ هسته‌ای است و این امر برای ما نسبت به موضوع حقوق شهروندی در جایگاه دوم قرار دارد.

اين مسئول خاطرنشان ساخت : كنفراس امروز در فضایي که رژیم صهیونیستی و متحدان آن از ایران به عنوان دشمنی مشترک ساخته‌ و بحث ایران هراسی را به راه انداخته‌اند، می‌تواند تأثیر مثبتي بر افکار عمومی بگذارد.

گفتني است؛ هم‌اكنون هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلامی با قرائت کلام الله مجید و سرود جمهوري اسلامي در سالن همايش‌هاي هتل صفائيه يزد آغاز به كار كرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.