رویترز اعلام کرد: با احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به کمترین میزان ۴ هفته گذشته رسید.

ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به کمترین میزان ۴ هفته گذشته رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، ارزش سهام بازارهای بورس آسیا وضعیت خوشی ندارد، سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار هستند که آیا فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش می‌دهد یا نه.
فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته اعلام کرد از آنجایی که آمارهای مناسب اقتصادی به ویژه در بخش اشتغال را شاهد هستیم امکان افزایش دوباره نرخ بهره در این کشور وجود دارد. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن دوباره افزایش خواهد داد.پیش از این فدرال رزرو اعلام کرده بود دیگر در زمان در محدوده صفر باقی ماندن نرخ بهره در این کشور پایان یافته است و باید برای افزایش رغبت سرمایه‌داران نرخ بهره باید افزایش یابد.نرخ بهره در آمریکا طی 10 سال گذشته در محدوده صفر بود اما بعد از آمدن جانت یلن به پست ریاست فدرال رزرو آمریکا آهنگ افزایش نرخ بهره را در این کشور نواخت. چند ماه پیش نرخ بهره را در این کشور 25 صدم تا نیم درصد افزایش داد و قول داد در صورتی که وضعیت اقتصادی بهتر شود طی یکسال آینده نرخ بهره را به 2 درصد می‌رساند. اکنون سرمایه‌گذاران می‌گویند زمان مرحله دوم افزایش نرخ بهره نزدیک شده است.جانگ سانگ یون تحلیلگر مبادلات ارزی در هیوندای می‌گوید: «به نظر می‌رسد بازار بیش از اندازه به صحبت‌های هفته گذشته جانت یلن محتاط شده است. آنها وقت افزایش نرخ بهره را بسیار نزدیک می‌دانند.»امروز در بازارهای بورس آسیا شاخص نیکی افت 99 صدم درصدی داشت همچنین شاخص‌های توکیو، هانگ‌سانگ، نیز به ترتیب کاهش‌های 96 صدم درصد و 46 صدم درصد را تجربه کردند.شاخص‌های S&P و CSI300 به ترتیب 26 صدم درصد و 74 درصد با کاهش ارزش همراه بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.