قدس آنلاین - یزد: استاندار يزد در هفتمين كنفرانس مجمع جهاني اسلام گفت: شايسته است با تدبير و عقلانيت زمينه اجراي قطعنامه دسامبر ۲۰۱۳ مجمع عمومي سازمان ملل را كه با ابتكار رئيس جمهوري اسلامي ايران مبني بر ايجاد جهاني عاري از خشونت با اجماع كليه كشورهاي اسلامي و غيراسلامي به تصويب رسيده فراهم شود

جهان عاري از خشونت باید  با اجماع كشورهاي اسلامي وغيراسلامي فراهم شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،  هفتمين كنفرانس مجمع جهاني  اسلام با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد، معاونان و مشاوران استاندار ، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران، يادگار سومين شهيد محراب آيت ا... شهيد صدوقي (ره)، جمعي از مسئولان و مديران استان ، انديشمندان ، رجال سياسي ، اسلام شناسان و رؤساي مراكز توليد فكر كشورهاي جهان اسلام در تالار خيام هتل صفاييه يزد برگزار شد.
سيدمحمد ميرمحمديدراین  كنفرانس اظهارداشت  :خدمت ميهمانان عزيز كه از كشورهاي مختلف به يزد تشريف فرما شدند خيرمقدم عرض مي كنم. ميزباني شما ميهمانان ارجمند كه از متفكرين و انديشمندان جهان اسلام به شمار مي رويد براي ما موجب افتخار است.

وی افزود : استان يزد با ويژگيهايي كه دارد دارالعلم، دارالعباده و دارالمؤمنين ناميده اند و به ديار قنات و قنوت و قناعت و سرزمين فرهنگ و عشق و هنر مشهور شده است و يكي از مراكز انديشه و تفكر اسلامي بشمار ميرود.

میرمحمدی تصریح کرد : اين استان از نظر همزيستي اديان يكي از نمونه و الگوهاي برجسته است و اهل سنت زرتشتي، مسيحي و كليمي با احترام متقابل در كنار هم صميمانه زندگي مي نمايند.
وی افزود : مهمان نوازي مردم اين استان به صورتي است كه پناهندگان و مهاجرين ديگر كشورها كه حدود 10 درصد جمعيت استان را به خود اختصاص داده اند زندگي در اين استان را به دوري از وطن و سرزمين مادري خود ترجيح داده اند.

میرمحمدی خاطرنشان ساخت : اين ويژگيها موجب شده گردشگري در سه ساله اخير سه برابر افزايش يابد و گردشگران از كشورهاي مختلف از مواهب طبيعي و تاريخي و علمي و هنري از جمله: قناتهايي با سابقه بعضا سه هزار ساله و بلندترين بادگير جهان و هنر كاشي- كاري، گچ بري و معماري و بافت تاريخي خشتي به مساحت 2270 هكتار كه زندگي در آن جريان دارد و در جهان منحصر بفرد مي باشد استفاده نمايند.

وی افزود : رويكرد ايران اسلامي در مبارزه با خشونت اقتصادي، توسعه سرمايه گذاري، رفع موانع توليد، تقويت مناسبات با كشورهاي مختلف، ايجاد اشتغال، مبارزه با فقر و نابرابري اقتصادي و گسترش فعاليت¬هاي بخش خصوصي و واسپاري فعاليتهاي تصدي گري و غير حاكميتي به بخش خصوصي است.

استاندار تصریح  کرد :در مبارزه با خشونت سياسي نيز تلاش گرديده ساز و كارهاي مردم سالاري را گسترش و مشاركت مردم را در تعيين سرنوشت و پيشرفت كشور تقويت نمايد و ساختاري را فراهم آورد تا اقشار مختلف بطور مستقيم و غير مستقيم در تصميمگيريها دخالت داده شوند.
این مسئول گفت : همچنين در ارتباط با خشونت هويتي نيز تلاش گرديده است در بين همه اقوام و مذاهب وفاق و اتحاد و همزيستي مسالمت آميز برقرار و متحد و هم صدا هوشمندانه در حفظ اتحاد ملي و دفاع از ايران سرافراز در صحنه هاي مختلف ايفاي نقش نمايند.

وی افزود : اما در حاليكه كشورهاي غربي در جهت هم افزايي و اقتدار براي خود اتحاديه بوجود ميآورند و ديوارهاي جدايي را از ميان برداشته اند متأسفانه در كشورهاي اسلامي جنگ و خونريزي گسترش داده شده و ويراني و تخريب و بي خانماني را به ارمغان مي آورند و با اينگونه غفلت هاي بزرگ روز بروز ضعيف و ضعيف تر مي شوند و به فرمان الهي كه مي فرمايد:  « واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا ....» (آيات 103 تا 105 سوره مباركه آل عمران)  بي اعتنا شده اند اميد دارم اين اجلاس بتواند در بيداري ملل اسلامي و اتحاد و اتفاق آنها وصلح و دوستي فيما بين نقش مؤثري ايفا و توجه ملل اسلامي را به قرار گرفتن در مسير رشد و تعالي معطوف نمايد و در غلبه بر جهالت و عوامل استكبار و فريب خوردگان و خودخواهاني كه زن و مرد و كوچك و بزرگ را هدف آتش جهالت خود قرار ميدهندو نسل كشي را توسعه مي بخشند موفق گردد و با تدبير و عقلانيت زمينه اجراي قطعنامه دسامبر 2013 مجمع عمومي سازمان ملل كه با ابتكار جناب آقاي دكتر روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران مبني بر ايجاد جهان عاري از خشونت در مجمع سازمان ملل با اجماع كليه كشورهاي اسلامي و غير اسلامي به تصويب رسيده فراهم نمايند.

استاندار یزد خاطرنشان ساخت : لازم مي دانم به نظريه گفتگوي تمدنها كه نظريه پرداز آن از همين استان برخاسته است اشاره نمايم كه با اجماع كليه كشورهاي عضو سازمان ملل به تصويب رسيد و نمونه اي از ثمرات آن در مذاكرات هسته اي با كشورهاي 1+5 شاهد بوديم و اطمينان دارم نتيجه اين اجلاس همراه با پيامهاي اعتقادي، اخلاقي، عرفاني ، تاريخي، سياسي، احياءگري و زندگي عزتمند براي جهان اسلام خواهد بود و در خشكاندن  ريشه تفرقه و جنگ و خونريزي نقش بسزايي خواهد داشت.
 و یافزود : حال كه مسلمانان به استقبال ماه مبارك رمضان مي روند و از ضيافت خدا بهره مند خواهند شد اميدوارم با استفاده از منابع ديني و مناسبت هاي مذهبي بويژه ماه مبارك رمضان، درس زندگي را بهتر از پيش فراگيريم.
 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.