۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 384031

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در تلاش هستیم تا از بانک‌ جهانی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط تا ۲ میلیارد دلار تسهیلات بگیریم.

سه دلیل مزیت تجارت با هندی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، صبح امروز در حاشیه سفر نخست‌وزیر هند به ایران 40 نفر از بازرگانان هندی در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله خودرو، مواد غذایی و کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران برای رایزنی‌های تجاری حضور یافتند.

محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران در مورد رایزنی‌های تجاری با هند، گفت: هند در بین کشورهای شرقی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که در زمینه ترانزیت و ارتباطات شمال، جنوب و شرق به غرب می‌توانیم همکاری‌های خوبی را با این کشور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین هند دارای روابط گسترده‌ای با اروپاست که ایران می‌تواند در این زمینه نقطه مهمی برای هند باشد و در کنار آن هند سالانه 13 میلیارد دلار با کشورهای مشترک‌المنافع CIF روابط تجاری دارد.

جلال‌پور همچنین بحث انرژی را یکی دیگر از مواردی دانست که می‌تواند بین ایران و هند مؤثر باشد و ایران نقش پررنگی را در تأمین امنیت انرژی هند ایفا کند چرا که این کشور برای توسعه خود نیاز به انرژی دارد که ایران بهترین منبع تأمین انرژی می‌تواند باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به کاهش حجم تجارت دو کشور طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: زمانی حجم مبادلات دو کشور 16 میلیارد دلار بود که متأسفانه این رقم به 8 میلیارد دلار رسیده که عمده آن هم مبادلات نفتی است. در حالی که ما می‌توانیم در زمینه‌های فولادی و فناوری اطلاعات نیز با هندی‌ها همکاری داشته باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: امروز جلسه‌ای با کارشناسان بانک‌های جهانی داشتیم تا از ظرفیت‌های این نهادها برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط استفاده کنیم که گزارشی هم در همین راستا از وضعیت بنگاه‌های تولیدی ایران به کارشناسان بانک‌های جهانی ارائه شد.

به گفته جلال‌پور در صورت استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌‌توانیم تا 2 میلیارد دلار وام از بانک‌های جهانی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط دریافت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.