قدس آنلاین: مشهد الرضا(ع) خاستگاه اثبات داشته های شیعه است و رسانه استانی بازوی توانمند انعکاس این داشته ها است.

پوشش رسانه ای شایسته آئین های معنوی حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به همراه معاون اماکن متبرکه، مدیر کل روابط عمومی و تنی چند از دیگر مسئولان آستان قدس رضوی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در رسانه استانی گفت: وجود مبارک حضرت ثامن الحجج ( علیه السلام )، ظرفیت غنی شیعه و قابلیت عظیم تولید فرهنگ و آثار فاخر معنوی است که می تواند منبع عظیم بیداری و همبستگی اسلامی باشد.
حجت الاسلام سیدجلال حسینی با استناد به فرازی از حضرت رضا (ع) که فرمودند خداوند رحمت کند کسانی را که امر اهل بیت (ع) را احیا می کنند افزود: امر اهل بیت علیهما السلام مبتنی بر بازگشت انسان ها به فطرت، زندگی بر مبنای آئین های دین مدارانه در عصر غیبت و حاکمیت عقلانیت است که در تحقق این مهم نقش رسانه استانی به عنوان مهمترین کانون ترویج اوامر اهل بیت علیهم السلام، بسیار برجسته است.
وی تبیین مبانی فقهی در اسلام راستین را از بستر رسانه با اهمیت توصیف و تصریح کرد: هنر همه هنرمندان به ویژه اصحاب رسانه استانی انتقال پیام در قالب با شکوهترین و تأثیر گذار ترین جاذبه های سمعی و بصری است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه رویکرد امروز آستان قدس رضوی، لحاظ کردن پیوست های رسانه ای در اقدامات فرهنگی است افزود: مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی جزو افتخارات مدیریت استان است و مجموعه آستان قدس رضوی در تعامل و همکاری با صدا و سیمای استانی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همکاری رسانه و آستان قدس رضوی را به واسطه هدف مشترک فرهنگی ضروری دانست و اذعان داشت اگر قرار است فرهنگ میزبانی ارتقاء یابد و توجه به محرومین و در یک کلام اقتدار اسلامی تبیین و ترویج شود باید این موضوع با مرکزیت رسانه استانی تحقق یابد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی هم به حضور برنامه های استانی تنها در شبکه های سراسری در سال گذشته به مدت 400 ساعت اشاره کرد و افزود: بیش از 60 درصد برنامه ها مربوط به فعالیت ها و برنامه های فرهنگی –معنوی حرم مطهر رضوی بود.
محسن نصرپور با اعلام آمادگی رسانه استانی در همکاری با آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: مجموعه آستان قدس رضوی بر خوردار از منابع و آثار غنی فرهنگی است و رسانه استانی مایل به بهره مندی از این گنجینه معنوی است.
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی هم با بیان اینکه اگر باور داریم که زائر حضرت رضا (ع)، میهمان حضرت است؛ ما باید خادم آنها باشیم افزود: در حال حاضر 40 هزار خدمه با فعالیت 24 ساعته، به 30 میلیون زائر بارگاه ملکوتی خدمت رسانی می کنیم.
سیدخلیل منبتی اطلاع رسانی به زائران به ویژه در خصوص تمهیدات امنیتی حرم مطهر و همکاری عموم زائران با مسئولان زیربط از طریق رسانه استانی را خواستار شد و گفت: صدا و سیمای استان در آگاهی بخشی به مسئولان شهری و جلب همکای آنان در خصوص رفع تنگناهای موجود نیز نقش مؤثری دارد.
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز تأکید بر محرومیت زدایی در حکم مقام معظم رهبری را بسیار مهم ارزیابی و تأکید کرد: تا کنون در محرومیت زدایی تغافل و غفلت شده است لذا همه ما مکلفیم در تبیین گفتمان صحیح ولایت و همچنین گفتمان انقلاب اسلامی و به کار بردن تعابیری چون عدالت خواهی، فقر ستیزی و محرومیت زدایی دقت کنیم.
محمدامین توکلی زاده طرح «خادمان رسانه ای» را که با هدف تقویت پل ارتباط هنرمندان و فرهنگیان با مردم راه اندازی شده است را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) بستر معنوی عظیمی است که باید در فرهنگ سازی از آن بهره برد.
گفتنی است در این نشست در خصوص راهکارهای ایجاد تعامل مناسب تر رسانه استانی با آستان قدس رضوی در پوشش مناسب مراسم و آئین ها تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.