۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: 384078

یک مقام رسمی اتحادیه سی جی تی گفت: پلیس فرانسه با استفاده از توپ آب پاش و گاز اشک آور اعتصاب کارگران یک پالایشگاه در شهر مارسی را که مانع از عرضه سوخت شده بودند، در هم شکسته است.

شکستن محاصره با گاز اشک آور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک مقام رسمی اتحادیه سی جی تی امروز سه شنبه تاکید کرد: پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک آور و توپ آب پاش به پالایشگاهی در شهر مارسی یورش برد و اعتصاب و اعتراض کارگران را در هم شکسته است.

عملیات پلیس فرانسه که سحرگاه امروز انجام شده پس از هشدارهایی است که دولت فرانسه نسبت به برخورد با عوامل محاصره و اعتصاب در این پالایشگاه داده بود.

دولت فرانسه اعلام کرده بود که برای مدت زمان طولانی این گونه رفتارها را تحمل نخواهد کرد. اعتصاب در پالایشگاه های نفت فرانسه موجب بروز تنش بین دولت فرانسوا اولاند و اتحادیه سی جی تی شده است. این اتحادیه خواستار برپایی اعتصاب در بنادر، پالایشگاه های نفت و راه آهن در اعتراض به اصلاح قانون کار شده است.

یک مقام اتحادیه سی جی تی تاکید کرد که حدود 40 پلیس ضد شورش در این عملیات شرکت کرده بودند و خشونت نیروهای پلیس در این عملیات بی سابقه بوده است.

وی افزود: این اعتصاب هم اکنون به 8 پالایشگاه بزرگ فرانسه کشیده شده و میزان تولید این پالایشگاه ها 50 درصد کاهش یافته است.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در واکنش به کمبود شدید سوخت در صدها جایگاه عرضه بنزین در سراسر این کشور تاکید کرد: فرانسه ذخایر کافی سوخت را برای مقابله با کمبود بنزین در اختیار دارد.

اعتصاب معترضان نسبت به قانون کار که منجر به کاهش تولید پالایشگاه های فرانسه شد در نهایت صدها جایگاه فروش بنزین در این کشور را با کمبود شدید سوخت روبرو کرده است.

فرانسه طی هفته های اخیر با موج وسیعی از اعتراضات نسبت به اصلاح قانون کار توسط دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند مواجه شده  است.

 نرخ بیکاری در بین جوانان فرانسوی به بیش از 25 درصد رسیده است و این مساله به یکی از بزرگترین چالش های فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست این کشور تبدیل شده است.

دولت فرانسه اعلام کرده است که با اجرای این اصلاحات قصد دارد بازار کار را انعطاف پذیرتر کند ولی کارگران نگران از دست رفتن مزایای اجتماعی و شغلی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.