دیده بان حقوق بشر سوریه ضمن انتقاد از حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، اعلام کرد که در این حملات بیش از ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند که ۱۱۱ نفر از آن‌ها کودک زیر ۸ سال بودند.

 ائتلاف آمریکا، قاتل شهروندان سوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان دولت سوریه اعلام کرد در جریان حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، بیش از 400 نفر از شهروندان غیر نظامی این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش این مرکز، در حملات هوایی این ائتلاف طی بیست ماه گذشته، 4900 نفر کشته شده است که 417 نفر آن‌ها از شهروندان سوریه هستند.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از 23 سپتامبر 2014 به بهانه مقابله با داعش و تروریست‌ها در این کشور دخالت نظامی می‌کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد در این حملات بیش از صدها نفر نیز زخمی شده‌اند که بیشتر آن‌ها از عناصر تروریستی داعش هستند.

این مرکز حقوق بشر سوریه با محکوم کردن حمله ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به شهروندان سوریه اعلام کرد که از بین 417 نفری که از شهروندان سوری کشته شده‌اند، 111 کودک زیر 8 سال و 70 زن بالای 18 سال در جریان حملات موشکی و هوایی ائتلاف به مناطق نفتی استان‌های «حسکه»، «رقه»، «ادلب» و «دیر الزور» کشته شده‌اند.

دیده‌بان سوریه اعلام کرد 4312 نفری که از تروریست‌ها کشته شد‌ه‌اند، بیشتر آن‌ها تابعیت غیر سوری دارند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش در حمله به تروریست‌ها بارها، شهروندان و ساکنان شهرها و روستا‌های سوریه را هدف قرار قرار داده‌اند.

هفته گذشته نیز، در حمله جنگنده‌های ائتلاف، به روستایی در ریف شمالی حلب، اعضای یک خانواده 10 نفره کشته شده‌اند که 5 نفر از آنان زن بوده‌اند.

ماه میلادی گذشته نیز در حمله این جنگنده‌ها به شهر «رقه» مقر داعش، 25 شهروند که بیشترشان زن و کودک بودند، کشته شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.