همسر یکی از دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در لبنان در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر دستیابی به اسناد جدیدی در ارتباط با زنده بودن چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان در سال ۱۳۶۱ گفت:‌ ما نیز این اخبار را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم و تلاش داریم که این موضوع را از منابعی که آن را اعلام کرده‌اند ، پیگیری کنیم.

از قبل هم سندی دال بر شهادت دیپلمات‌ها وجود نداشت

به گزارش قدس آنلاین، مریم مجتهدزاده همسر سید محسن موسوی، کاردار ربوه شده سفارت ایران در بیروت با بیان اینکه از قبل نیز سندی دال بر شهادت این عزیزان وجود نداشت و صحبت هایی که در این ارتباط مطرح می‌شد متناقض بود در گفت وگو با ایسنا ، ادامه داد: اگر یک موضوع به شکل حقیقی رخ داده بود، همه از آن مطلع می‌شدند ولی در مورد این عزیزان و مباحثی در ارتباط با کشته شدن آن‌ها به نظر می‌رسد که یک سناریوی ساختگی ارائه دادند چنانکه در این سناریو نتوانستند یک تاریخ واحدی مبنی بر زمان شهادت آن‌ها ارائه دهند.
وی با بیان اینکه اخباری که به تازگی بار دیگر مبتنی بر زنده بودن این دیپلمات ها مطرح شد خوشایند و مسرت بخش است و امیدواریم که این موضوع باعث انجام پیگیری های بیشتری شود، اظهار کرد: البته به این موضوع نیز توجه داریم که دشمن طرف مقابل ما صهیونیست‌ها هستند که به هیچ چیز اعتقاد ندارند.
مجتهد زاده از رفتار دو گانه سازمان ملل در مورد موضوع ربایش این دیپلمات ها انتقاد کرد و افزود: این عزیزان اولین قربانیان گروگانگیری در لبنان بودند و متاسفانه موقعی که این عزیزان مفقود شدند سازمان ملل اقدامی عملی در راستای پیدا کردن آن‌ها نکرد در حالیکه روال این است که وقتی افرادی ربایش می شوند به خصوص دیپلمات‌ها ، سازمان ملل از اهرم های مختلفی برای پیگیری وضعیت آن‌ها استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه صحبت های اخیر وزیر دفاع افق جدیدی را برای پیگیری این موضوع باز کرده گفت:‌ ما خود نیز تلاش داریم که از طریق آقای سردار دهقان که این موضوع را مطرح کرده‌اند پیگیری بیشتری در این ارتباط داشته باشیم. به گزارش ایسنا، روز دوشنبه سردار دهقان، وزیر دفاع اعلام کرد : سردار احمد متوسلیان و ۳ دیپلمات دیگر ایرانی زنده و در اسارت رژیم صهیونیستی هستند.
اشاره سردار دهقان به 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی، به عملیات ربایش سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی است. این 4 دیپلمات ایرانی، در 14 تیرماه سال 61 در مسیر سفارت ایران در بیروت بودند که در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامیان فالانژ، ربوده شده و بعدها طبق خبرهای رسمی و غیررسمی، تحویل رژیم صهیونیستی شده‌ بودند.
سمیر جعجع در بهمن ماه سال 87 برای اولین بار گفته بود که دیپلمات‌های ایرانی در "ایست البرباره" ربوده شدند ولی این افراد بعدا در مکانی که وی مدعی شده از آن اطلاعی ندارد، کشته شده‌اند.
به گزارش ایسنا صبح امروز نیز دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شواهد، گویای زنده بودن احمد متوسلیان است. سردار سرلشگر محسن رضایی در جمع خبرنگاران، افزود: هرچند اخبار ضد و نقیضی پخش می‌شود اما ما زیر بار شایعات نمی‌رویم و حاج احمد متوسلیان را سالم می‌خواهیم. تلاش‌های ایران برای یافتن سرنخی از متوسلیان همچنان ادامه دارد؛ هرچند اخبار ضد و نقیضی شنیده می‌شود ولی ایران زیر بار این شایعات نمی‌رود. وی تصریح کرد: به هر قیمتی مسائل باید روشن شود، هم وزارت امور خارجه و هم سازمان اطلاعات کشور. در پی اطلاعاتی که توسط برخی کشورها بدست آمده است، تلاش‌ها برای یافتن حاج احمد متوسلین ادامه دارد تا نتیجه روشن شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.