یک مقام مسئول با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت OMV اتریش، گفت: اتریشی‌ها برای توسعه میدان نفتی بند کرخه ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

توافق جدید نفتی ایران-OMV/ اتریش آماده توسعه یک میدان نفتی شد

به گزارش قدس آنلاین،عبدالرضا حاجی حسین‌نژاد در گفتگو با مهر درباره جزئیات مذاکرات انجام شده با شرکت OMV اتریش برای توسعه میادین نفت و گاز ایران، گفت: یک تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و OMV اتریش با هدف توسعه میدان نفتی بند کرخه امضا شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران با اعلام اینکه بند کرخه جز میادین نفتی منطقه غرب کارون نیست، تصریح کرد: این تفاهم نامه اولیه است و به دنبال توسعه فاز اول میدان نفتی بندر کرخه هستیم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هدف از توسعه فاز اول میدان بند کرخه تولید روزانه ۷ هزار بشکه نفت خام است، خاطرنشان کرد: شرکت OMV اتریش برای توسعه این میدان نفتی اظهار تمایل کرده است.
به گزارش مهر، شرکت OMV اتریش سال گذشته هم پیشنهادی به منظور توسعه فاز دوم میدان چشمه خوش در غرب کشور ارائه کرده بود که به گفته سلبعلی کریمی مدیرعاملش رکت نفت مناطق مرکزی ایران، مذاکرات فنی، قراردادی و مالی توسعه فاز دوم میدان نفتی چشمه خوش در شرکت نفت ایران دنبال می‌شود.
شرکت OMV اتریش شریک سابق نفت و گاز ایران یکی از شرکت‌هایی بود که تا پیش از اعمال تحریم‌های بین المللی قراردادها و تفاهم نامه‌هایی به منظور توسعه بلوک نفتی مهر، فروش سالانه ۲.۲ ميليون تن LNG و مشاركت در طرح ايران ال. ان. جي و طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده بود.
در همین حال، استفان هانکه مدیر بخش مهندسی نفت منطقه خاورمیانه و دریای خزر شرکت اتریشی OMV سال گذشته از آغاز مذاکرات با شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه میدان نفتی چشمه خوش در غرب ایران خبر داده و گفته بود: فعالیت‌های دفتر شرکت OMV اتریش در تهران فعال تر می‌شود.
هانكه با اعلام اینکه شرکت OMV  برای نخستین بار پس از امضای توافقی برای ارائه خدمات اکتشافی بلوک مهر در سال ۲۰۰۱ میلادی دفتر خود را در تهران ایجاد کرد، تصریح کرده بود: این قرارداد برنامه‌ای موفق در کارنامه شرکت به شمار رفته و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ میلادی ادامه داشت.
میدان نفتی بند کرخه در ٣٠ کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد، این میدان حالت کوهانکی دارد و شامل ٣ کوهانک جنوبی، شمالی و میانی می‌شود. مطالعات اولیه در این میدان نشان می‌دهد لایه ایلام در کوهانک جنوبی و میانی با ظرفیت افزون بر ٢ میلیارد بشکه نفت درجا است، برآوردها حاکی از آن است که به طور تقریبی ۱.۹ میلیارد بشکه نفت درجا در لایه سلوک این میدان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.