«نیروهای دموکراتیک سوریه» عملیاتی را که از سه‌شنبه علیه مرکز داعش در این کشور آغاز کرده‌اند، از سه محور ادامه می‌دهند و موفق شدند چند روستا را آزاد کنند.

پیشروی کُردها از ۳ محور علیه «رقه، مرکز داعش» در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع کرد در شمال سوریه می‌گویند که عملیات نیروهای نظامی آنان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از سه محور علیه «رقه» در شمال سوریه آغاز شده است. رقه در شمال سوریه، مرکز استان رقه در کرانه شرقی رود فرات و در 160 کیلومتری شرق شهر حلب واقع شده و تنها شهر در سوریه است که به طور کامل تحت کنترل داعش قرار دارد و در رسانه‌های به پایتخت داعش در سوریه معروف است.
طبق این گزارش، این عملیات با پوشش هوایی ائتلاف آمریکا و از سه محور انجام می‌شود؛ یک، محور «عین عیسی»؛ دو، محور الجزیره، و سه، جنوب شهر عین‌العرب (کوبانی) تا شهر رقه در محاصره قرار بگیرد. در ساعات نخست عملیات، نیروهای دموکراتیک سوریه موفق شدند روستای «قرطاج» در جنوب منطقه عین‌عیسی را تصرف و از آنجا به پیشروی ادامه بدهند. در خلال آزادسازی روستای قرطاج، 12 داعشی کشته و شماری از خودروها و ادوات نظامی آنان منهدم شد. به گزارش «بین‌الملل فارس»، از محور جنوب عین‌العرب (کوبانی) نیروهای کرد بر دو روستای «الهیشه بزرگ» و «الهیشه کوچک» مسلط شدند و موفق شدند بعد از منهدم کردن ادوات نظامی داعش در این نقطه، تجمعات آنان را هدف بگیرند.
همچنین روستای «الفطایسه» و مزارع آن نیز تحت کنترل در آمد و 15 داعشی نیز در این محور کشته شدند. شماری از اعضای داعش در این محور به سمت شهر رقه عقب‌نشینی کردند و خطوط دفاعی آنان شکسته شد. منابعی در «نیروهای دموکراتیک سوریه» وجود نیروهای ویژه مخالفان سوریه  که به «احمد الجربا» رئیس پیشین گروه معارضان سوریه (در آنکارا) وابسته باشد، تکذیب کردند.
همزمان با این عملیات، روسیه نیز برای مشارکت در عملیات اعلام آمادگی کرده است. سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو  آماده است با ائتلاف آمریکا و نیروهای کُرد برای آزادسازی رقه از دست داعش همکاری کند. گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از به هم پیوستن یگان‌های مدافع خلق وابسته به حزب دموکراتیک کُردهای سوریه و چند گروه مسلح عرب و مسیحی سوری مانند الصنادید، برکان الفرات و التحریر و ... تشکیل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.