قدس آنلاین: مدیرکل امداد استان اصفهان با بیان این که کمیته امداد تلاش می کند با اجرای برنامه های گوناگون حمایتی، آثار فقر و محرومیت را از زندگی مددجویان بزداید گفت: توسعه فرهنگی و توانمند سازی خانواده های تحت حمایت گامی مهم در کاهش فقر در جامعه است.

توسعه فرهنگی گامی مهم در کاهش فقر در جامعه

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حمیدرضا شیران در جمع کارکنان امداد خمینی شهر با اشاره به اهمیت طرح شناسایی مددجویان مستعد اشتغال گفت: برای کاهش فقر و محرومیت در بین خانواده های تحت حمایت ، توسعه فرهنگی و خودکفایی مددجویان به عنوان یک امر مهم تلقی شده و این نهاد تلاش می کند در حد توان، فقر و محرومیت را از زندگی مددجویان ریشه کن کند. وی افزود: رسالت کمیته امداد و بخصوص مددکاران، شناسایی افراد نیازمند برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان به ویژه اقشار آسیب پذیر از طریق تولید و اشتغالزایی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: وقتی کار از روی اعتقاد و برای رضای خدا باشد، بدون شک اقدامات انجام شده مثمرثمر خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: برای توانمند کردن مددجویان و تأمین سلامت روحی و جسمی آنان نیاز به تغییر وضعیت موجود خانواده ها به سمت مطلوب است. شیران اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان لازمست امدادگران از ظرفیت بسیار خوب این ماه پرفضیلت برای کمک بیشتر به خانواده های تحت حمایت و نیازمندان استفاده کنند. شیران اجرای طرح توشه برکت را یادآور شده و تصریح کرد: این طرح با شعار "هر خانواده اهل سخاوت، هزینه یک سبد غذایی نیازمندان " با همکاري نهادها، سازمان ها، و دستگاه های اجرایی، درکليه دفاتر و پايگاه هاي کميته امداد، مراکز نیکوکاری، بسيج، مساجد و مصلی های نماز جمعه و بازار در سطح استان برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این سفر، مدیرکل و هیئت همراه از برخی خانواده های دارای مشکل خاص  تحت پوشش بازدید و ضمن آشنا شدن با خدمات ارائه شده برای این خانواده ها، از نزدیک در جریان مشکلات ایشان قرار گرفته و برای حمایت های ویژه، دستور لازم صادر کرد. در ابتدای این دیدار مدیر کمیته امداد خمینی شهر، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد در شهرستان ، مهاجرت و رشدطلاق را از مهمترین مشکلات پیش روی شهرستان اعلام کرد. جلال یزدانی گفت: 4 هزار و 120خانوار با جمعیتی بالغ بر7 هزار و یکصد نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خمینی شهر قرار داشته و از خدمات حمایتی این کمیته استفاده می کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.