گروهی از نظامیان انگلیسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده و معتقدند ماندن در اتحادیه اروپا، توان نظامی این کشور را تضعیف می‌کند.

ماندن در اتحادیه اروپا، زمینه تضعیف قدرت نظامی لندن است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعی از نظامیان انگلیسی هشدار دادند ماندن این کشور در اتحادیه اروپا به تضعیف تاثیر ارتش آن منجر می‌شود.
به نوشته بی‌بی‌سی، این جمع از نظامیان انگلیسی که خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند ضمن اشاره به قصد اتحادیه اروپا برای تشکیل ارتش خود، تاکید داشتند «ناتو» باید اساس سیستم دفاعی اروپا باشد نه اتحادیه اروپا.  
از سوی دیگر حامیان ماندن در اتحادیه اروپا بر این باورند که عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا در تضاد یکدیگر نیستند. فرماندهان ناتو و آمریکایی نیز بارها از مردم انگلیس خواستند برای تاثیرگذار بودن در اتحادیه اروپا باقی بمانند.
اما اکنون کمپینی از نظامیان این کشور بر خروج از اتحادیه اروپا و تقویت تاثیرگذاری نقش نظامی این کشور، تاکید داشته و می‌گویند ارزش‌های بریتانیایی خارج از اتحادیه اروپا بهتر برآورده می‌شود.
تعدادی از این افسران نسبت به مقاصد اتحادیه اروپا برای تشکیل ارتش خودش و کمرنگ شدن نقش ناتو، اظهار نگرانی کردند و گفتند تمامیت ارضی و استقلال، مسایلی ناپیدا هستند که سیاست اتحادیه اروپا شروع به تخریب آنان کرده و قدرت تاثیرگذاری نظامی انگلستان را تضعیف نموده است.
برخی از این نظامیان گفتند، این سخن که ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به امنیت آن کمک می‌کند و این که گفته شود وجود انگلستان ضرورت ایجاد امنیت در منطقه است، توهینی به متحدانشان یعنی فرانسه و آلمان است.
کمپین «بریتانیا در اروپا قوی‌تر است» با رد این ادعاها گفته است پیش از این اجماعی میان نظامیان صورت گرفته و به نتیجه رسیده‌اند که ماندن در اتحادیه اروپا، انگلستان را امن‌تر و قوی‌تر می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.