بعد از جنایت دیگری از سوی نظامیان آمریکایی ساکن در جزیره «اوکیناوا»ی ژاپن، توکیو خواستار حضور کمتر آنان در این جزیره است.

ژاپن خواستار کاهش حضور نظامیان آمریکایی در «اوکیناوا»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژاپن از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درخواست می‌کند تا اقداماتی جدی برای جلوگیری از وقوع جرایم توسط نظامیان آمریکایی حاضر در اوکیناوا انجام دهد.
به نوشته رویترز، رئیس جمهور آمریکا این هفته به ژاپن سفر می‌کند و در اقدامی تاریخی از شهر هیروشیما که در جنگ جهانی به دست آمریکا بمباران اتمی شده بود، بازدید می‌کند.
چند روز پیش از این یک زن جوان ژاپنی به دست یک نظامی پایگاه تفنگداران آمریکایی ابتدا مورد تجاوز و سپس کشته شد. در پی این حادثه، دولت ژاپن از باراک اوباما درخواست خواهد کرد، قوانین سختگیرانه‌ای در پایگاه‌های نظامی خود در ژاپن اتخاذ کند.
به نوشته شینهوآ، «میتسواو آگندا» فرماندار جزیره اوکیناوا در دیداری با وزرای دفاع و خارجه ژاپن  از نارضایتی ساکنان این جزیره درباره حضور نظامیان آمریکایی سخن گفت و تاکید کرد مردم این جزیره احساس امنیت ندارند.
«آیکو شیماجیزی» وزیر مسایل مربوط به اوکیناوا گفت باید توافق میان توکیو و واشنگتن برای حضور نظامیان آمریکایی در ژاپن تغییر کند.
همچنین با شدت گرفتن احساسات ضد آمریکایی، دولت محلی اوکیناوا درخواست کرد آمریکا حضور نظامی خود را در جزیره اوکیناوا کمرنگ کند.
نظامیان آمریکایی از زمان جنگ جهانی تا کنون در ژاپن مستقر شده‌اند و هرازچندگاهی به جرایم وحشتناکی دست می‌زنند که در نتیجه آن مردم ژاپن همواره خواستار خروج آنان از کشورشان هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.