دانش‌آموزان سال سوم متوسطه در برخی استان‌ها نسبت به دشواری سوالات امتحانات نهایی شیمی معترض بوده و تجمعاتی در این رابطه صورت گرفته است.رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: این اعتراض ها را نمی پذیریم و دانش آموزان به جای خواندن جزو باید کتاب را می خوانند.

تجمعات اعتراضی دانش‌آموزان به دشواری سوالات امتحانات نهایی/آموزش‌وپرورش: نمی‌پذیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، امتحانات نهایی دانش‌آموزان سوم دبیرستان از تاریخ 25 اردیبهشت آغاز و تا 18 خرداد ادامه دارد. 
روند برگزاری امتحانات تا این لحظه با حواشی همراه بوده است به گونه‌ای که دانش‌آموزان برخی استان‌ها از جمله تهران و مشهد نسبت به دشواری سوالات امتحان نهایی شیمی معترض هستند. 
تجمعاتی نیز مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در اعتراض به دشورای سوالات امتحانات نهایی شکل گرفته است. 
آنگونه که مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران به میزان می‌گوید: مشکلات این دانش‌آموزان از سوی مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت شنیده و به آنها قول مساعد داده شد تا این مشکلات به مسئولان مربوطه در وزارت آموزش و پرورش منعکس شود و این کار نیز صورت گرفته است. 
اما عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش که مسئولیت اصلی در حوزه امتحانات نهایی بر عهده اوست، در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان در رابطه با اعتراض دانش‌آموزان به دشواری سوالات امتحانات نهایی شیمی می‌گوید:‌ اگر سوالات امتحانات نهایی اشکال داشته باشند این موضوع از طریق گروه های آموزشی به مرکز سنجش منتقل شده و بررسی‌های لازم در رابطه با آن صورت می‌گیرد. 
وی ادامه داد: دانش‌آموزان معترض اعلام می‌کنند که سوالات دشوار است به هر حال سوالات امتحانات نهایی نباید آسان باشد اما روند تصحیح برگه‌ها حکایت از آن دارد که سوالات طراحی شده دشوار نیست. 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان به جای کتاب درسی، جزوه‌های آموزشی را مطالعه می‌کنند، گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم برای موفقیت در امتحانات نهایی حتماً کتاب‌های درسی را مطالعه کنند. 
وی تأکید کرد: گروه‌های آموزشی و حوزه‌های تصحیح باید در رابطه با دشواری سوالات امتحانات نهایی گزارش بدهند که تا این لحظه گزارشی از سوی آنها به ما منعکس نشده است و میانگین خوبی را به لحاظ توزیع نمرات دانش‌آموزان شاهد هستیم. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانش اموز IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام چرا هر سال سوالات سخت تر میشه مگه شما هر سال خدمات اموزشی را بهتر میکنید که هر سال سوالا سخت تر میشه خواهشاپیگیری کنید امتحان شیمی و ریاضی خیلی خیلی سخت بود سوال باید استاندارد باشه
  • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    امتحانات ریاضی و عربی وشیمی خیلی خیلی سخت بود خواهشا نمره در این درسا به بچه ها بدید