۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: 384404

معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: اقتصادمقاوتی سرلوحه همه برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور است.

اقتصادمقاومتی سرلوحه همه کارهاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مرتضی بانک پس از بازید از پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت جامع  شهری در تهران اظهارداشت: دولت به صورت همه جانبه از تولید داخلی و اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت می کند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری افزود: اقتصاد مقاوتی سرلوحه فعالیت‌های تولیدی کشور است و ما تلاش داریم تا همه شرایط را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم تا آنها با کمترین مسائل و مشکلات در جهت اقتصاد مقاوتی گام بردارند.

وی با بیان اینکه مهار تورم و کاهش آن از ۴۲ درصد به حدود ۱۰ درصد یک اقدام بزرگ است، بیان کرد: مشخص نبود اگر مسیر تورم مانند گذشته طی می‌شد، امروز وضعیت کشور چگونه بود و مردم در چه وضعی از زندگی به سر می‌بردند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: مهار تورم با تکیه بر منابع داخلی و توجه به شعار کلیدی اقتصاد مقاومتی که خواسته به حق مقام معظم رهبری است، محقق شده است.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور از منفی ۶ در ابتدای کار دولت یازدهم به ۳ درصد در پایان سال گذشته رسید و این یک افتخار بزرگ برای دولت یازدهم است. بانکی ادامه داد: تنها در یک حرکت در دولت گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از منابع مسستقیم بانکی به صورت اوراق مشارکت برای میدان گازی پارس جنوبی هزینه شده است و ابتدای خرداد موعد سررسید این اوراق فرا می‌رسد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری از مهار تورم، رشد و رونق به عنوان سه حرکت کلیدی دولت یازدهم نام برد و گفت: پس از مهار تورم و ایجاد رشد اقتصادی، دولت در سال ۹۴ به دنبال ایجاد رونق در تولید و در اقتصاد است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و با مشکلات اقتصدای سال گذشته، توانستیم با تزریق ۱۰هزار میلیارد تومان در سال گذشته به وزارت بهداشت، شاهد ارتقاء سطح خدمات رسانی در این حوزه باشیم.

پنجمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی و همچنین سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف حوزه شهری، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی جدیدترین و نوین ترین صنایع، دستگاه ها، ماشین آلات و دیگر دستاوردها و تولیدات خود در حوزه مدیریت شهری و خدمات شهری را ارائه کرده اند. در کنار شرکت‌های داخلی، شرکت‌هایی از کشورهای هلند، سوئد، آلمان، هند، اتریش، چین، ترکیه و ژاپن حضور و مشارکت دارند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.