ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان روز چهارشنبه در جدیدترین جنایت خود در یمن، جان شش غیر نظامی وابسته به یک خانواده را گرفتند.

جنایت جدید ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی ها در یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه از عدن، نیروهای ائتلاف عربی امروز در جریان بمباران مناطق جنوبی یمن، یک منزل را هدف قرار دادند. در این حمله شش عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند. 
یک مقام یمنی ضمن تایید این خبر گفت: هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری عربستان امروز صبح یک منزل مسکونی را هدف قرار دادند و شش نفر از اعضای یک خانواده را کشتند. نیروهای ائتلاف با تصور اینکه این منزل، مخفیگاه یکی از روسای جهادی ها در منطقه جنوب 'هوتا' می باشد، اقدام به این بمباران کردند.
این حادثه زمانی اتفاق افتاد که چهار نفر از این خانواده 10 نفره، در خارج از منزل حضور داشتند.
منطقه هوتا مدتی است که صحنه درگیری های سنگین میان جهادی های یمن و نیروهای ائتلاف است. 
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند. 
براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است. 
درگیری ها و خشونت های جاری در یمن از ماه مارس 2015 آغاز شده است و تاکنون بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد بیش از شش هزار و 400 کشته و دو میلیون و 800 هزار بی خانمان بر جای گذاشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.