آغاز دور دوم سفر زیارتی بازنشستگان،تلاش بهزیستی برای حل اختلاف با وزارت ورزش،۷۰۰هزار کارگرساختمانی پشت نوبت،پرداخت ماهیانه ۲۰۰میلیاردتومان ازمطالبات داروخانه ها از جمله اخبار حوزه رفاه است.

۷۰۰هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه/ آغاز سفرهای بازنشستگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، در هفته جاری اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه تامین اجتماعی و رفاه رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

آغاز دور دوم سفر زیارتی ۲۵هزار بازنشسته

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در این هفته ضمن اعلام اولویتهای اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی، از آغاز دور دوم اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس خبر داد و گفت: این طرح متوقف نشده است.

علی اصغر بیات در مورد سفر بازنشستگان به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی افزود: اعزام بازنشستگان به مشهد به صورت نمادین در هفته کارگر آغاز شد و پس از انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم از روز جمعه هفتم خرداد نیز اعزام های دور دوم با برنامه ریزی های انجام شده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدین منظور اختصاص یافته است، گفت: این طرح متوقف نشده و نخواهد شد و در مرحله دوم ۲۵ هزار بازنشسته اعزام خواهند شد که این مرحله تا فروردین ماه ادامه دارد.

تلاش برای حل اختلاف با وزارت ورزش برای مراکز مشاوره

 رئیس سازمان بهزیستی در هفته جاری از برقراری بیش از یک میلیون تماس مردمی با خط مشاوره ۱۴۸۰ در سال خبر داد و گفت: این تماس‌ها توسط محققان تحلیل محتوا می شود.

انوشیروان محسنی بندپی  با اشاره به یک میلیون تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ در سال خاطرنشان کرد: این تماس ها در اختیار محققان قرار می گیرد تا تحلیل محتوا روی آنها صورت گیرد و بازخوردهای این تماس ها را در تمام مراحل کار در نظر می گیریم و بر اساس ان اقدام می کنیم.

وی همچنین از تلاش برای حل اختلاف موجود با وزارت ورزش و جوانان در رابطه با ارائه مجوز مراکز مشاوره ازدواج خبر داد.

 تامین اعتبارعیدی بازنشستگان راه آهن

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در روزهای میانی هفته از پرداخت عیدی بازنشستگان راه‌آهن خبر داد و گفت: کمک هزینه سفر بازنشستگان کشوری در سال جاری افزایش یافته است.

 محمود اسلامیان به تدوین طرحی برای ورزش بازنشستگان در دولت اشاره کرد و افزود: براساس این طرح با همکاری و ظرفیت دستگاه‌های مختلف امکان ورزش کردن را برای بازنشستگان فراهم خواهیم کرد.

وی از انجام ۱۲۰ هزار سفر برای بازنشستگان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به آرامشی که در سفر برای بازنشستگان ایجاد می شود به همین دلیل حجم سفرهای این افراد را به ۱۲۰ هزار سفر افزایش دادیم و همچنین کمک هزینه سفر را نیز از ۲۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رساندیم.

۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه 

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در این هفته با اشاره به اینکه ۷۰۰هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند،‌ گفت: بیمه هیچ یک از یک میلیون کارگری که تحت پوشش هستند در سال جاری حذف نمی شود.

محمد حسن زدا در مورد بیمه کارگران ساختمانی افزود: در سال۹۴ مصوب شده بود که دو هزار میلیارد تومان برای تامین منابع بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده شود که متاسفانه اینگونه نشد.

وی گفت: از اعتبار عنوان شده فقط ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و عملا ما با یک هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان کمبود مواجه شدیم.

 پرداخت ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه ها

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این هفته با اشاره به تفاهم نامه جدید این سازمان با داروخانه‌های طرف قرارداد، گفت: بیش از ٧٦٠٠ داروخانه در اولین روز آغاز این طرح، به این طرح پیوستند.

محمدعلی همتی با بیان این مطلب افزود: برآورد می شود در قالب این تفاهم نامه ماهیانه ٢٠٠میلیارد تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی به داورخانه‌ها پرداخت کنیم.

همتی با بیان اینکه طرح تحول سلامت منافع فراوانی را نصیب مردم و بیمه شدگان کرده است، گفت: اما این طرح منابع پایداری را می طلبید که برای ادامه آن ضروری بود.

وی با اشاره به اینکه سازمانهای بیمه گر اجتماعی بخش مهمی از منابع طرح تحول سلامت را تامین کردند و در ادامه این طرح با افزایش هزینه ها روبرو شدند، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به منظور رفع این مسئله راهکارهایی را اتخاذ کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.